מסתמן: היועמ"ש יסגור את פרשת המניות של נתניהו

ככל הנראה מנדלבליט לא יורה על פתיחת חקירה נגד ראש הממשלה, על המניות שהחזיק בחברת הפלדה השייכת לבן דודו נתן מיליקובסקי. הסיבה לכך - "אין מספיק בשר"

זמן צפייה: 01:08

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לסגור את פרשת המניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך מסתמן הערב (שני). המשמעות היא שלא צפויה להיפתח חקירה בעניין, כשהסיבה לכך היא ש"אין מספיק 'בשר' לפתיחה בחקירה".

כזכור, הפרשה עוסקת במניות שהחזיק נתניהו בחברה הפלדה "MMSD" השייכת לבן דודו נתן מיליקובסקי, ובטענות כי לא העביר דיווח מלא אודות נכסיו הפיננסיים. חברת הפלדה הייתה ספקית של חברת "טיסנקרופ" הגרמנית, שעומדת בלב תיק 3000, המוכר גם כפרשת הצוללותץ

עוד בחדשות 13:

ירי בוצע לעבר עוטף עזה – זוהתה נפילה בשטח פתוח

בכירה במשרד הבריאות נגד פרופ' מטות: "מעוותת את המציאות"

פרסום ראשון: התיק נגד הקצין שהכה מפגין בבלפור צפוי להיסגר

הצהרת נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בפברואר האחרון פנתה כחול לבן ליועמ"ש ודרשה ממנו לפתוח בחקירת הפרשה. "כבר בשנת 2019 התגלה כי נתניהו החזיק במניות חברה וכי מכר אותן ברווח עצום - בשעה שביצועי החברה אינם מצדיקים רווח", נכתב בפניית כחול לבן למנדלבליט, "עוד התברר כי בניגוד לדין לא העביר ראש הממשלה את מניותיו לנאמנות עיוורת כמתחייב בחוק". לטענת המפלגה, "עצם החזקת המניות בחברה בלא לעמוד בתנאי החוק בהיותו איש ציבור, מתגמד לאור העובדה כי מגילויים שפורסמו בעיתונות - משפחת מליקובסקי החזיקה במניות בחברה שסיפקה שירותים לחברת 'טיסנקרופ' הגרמנית".

בכחול לבן הזכירו כי כבר בשנה שעבר נטען בכלי התקשורת כי בכוונת הפרקליטות לפתוח בחקירה פלילית בעניין, אולם עד עצם היום הזה טרם נודע על קיומה של החקירה, "למרות הריח החריף המדיף מהפרשה ומהתנהלות תקינה המצופה מאיש ציבור".

רה"מ נתניהו ובן דוד נתן מיליקובסקי
רה"מ נתניהו ובן דוד נתן מיליקובסקי | צילום: רויטרס

"העובדה שאנו עומדים בפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה בשלוש פרשות חמורות אחרות מעלה יותר מתהייה מדוע בחרה פרקליטות המדינה להתעכב עם פתיחת החקירה בעניין", הוסיפו. "בעבר כבר הטווה היועץ את העיקרון כי בכל הנוגע להליכים בהם מעורבים מועמדים לראשות הממשלה ואישי ציבור יש לנקוט בהליכים באופן מיידי - בין היתר מכיוון שיש ליתן לציבור מידע שלם ומלא בטרם הכרעתו. לאור ש עיקרון זה, יש לפתוח בהליכי חקירה עוד בטרם מועד הבחירות הקרוב".