בפרקליטות זועמים על היועמ"ש: "ניהל את המו"מ מאחורי גבנו"

הפרקליטים שעוסקים בתיקי נתניהו הביעו זעם רב על מנדלבליט, שעדכן אותם על פרטי המגעים עם ראש האופוזיציה רק היום. במקביל, בכירים סבורים כי יש לכלול בהסדר טיעון גם את עבירת הפרת האמונים בתיק 2000

זמן צפייה: 05:09

המגעים להסדר טיעון עם נתניהו: בפרקליטות הביעו זעם רב על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבחר לעדכן את הפרקליטים שעוסקים בתיקי נתניהו רק היום (חמישי) על המגעים עם ראש האופוזיציה. זאת, על אף שכבר אתמול החלו הפרסומים אודות המגעים. לדברי אנשי הפרקליטות, מנדלבליט קיים את המשא ומתן עם עורכי דינו של נתניהו מאחורי גבם.

יש לציין כי כעת, שלושה גורמים דוחפים את נתניהו לעסקת הטיעון. הראשון - פרישת מנדלבליט מתפקידו כיועמ"ש, והחשש כי חלון ההזדמנויות לעסקה ייסגר. בנוסף, ראש הממשלה לשעבר קיבל חוות דעת, לפיה עדותו במשפט של עד המדינה ניר חפץ הייתה טובה לפרקליטות. הסיבה השלישית - חשש מעדותו של עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

בתוך כך, ישנה מחלוקת בפרקליטות לגבי תיק 2000, שצפוי להיסגר אם ייחתם הסדר טיעון. בכירים בפרקליטות סבורים כי יש לכלול בהסכם את עבירת הפרת האמונים. במקביל, לא מתקיימים מגעים להסדר טיעון עם בני הזוג אלוביץ', שנאשמים בתיק 4000, אך כן יש מגעים עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, שנאשם בתיק 2000, אבל אין איתו התקדמות.

במסגרת המגעים להסדר, הונח בפני נתניהו מתווה שעד כה מחכים בפרקליטות לאישורו. על פי המתווה, על נתניהו ייגזרו לפחות עבודות שירות וייגזר עליו קלון. עם זאת, נתניהו טרם השיב להצעה מצידו של מנדלבליט. בסביבתו של יו"ר האופוזיציה מספרים שהוא נוטה להסכים לעבודות השירות, אך נכון לעכשיו מתנגד להטלת קלון.

במסגרת המגעים, הוצע מתווה, לפיו נתניהו יודה בעבירות של הפרת אמונים בתיקי 1000 ו-4000. סעיף השוחד בתיק 4000, כפי שפרסם ספי עובדיה מוקדם יותר בחדשות 13, יוסר, וסעיף האישום נגד נתניהו בתיק 2000 יבוטל. כפי שפורסם אתמול, נתניהו מוכן לפרוש מהחיים הפוליטיים לכמה שנים שלא במסגרת קלון ועוד בטרם אם יורשע בבית המשפט.