תוכנת הריגול בתיקי נתניהו: הפרקליטות תידרש לספק תשובות עד יום שלישי

בעקבות חשיפת חדשות 13, לפיה המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד עד המדינה שלמה פילבר בחקירותיו, בית המשפט המחוזי קבע כי המדינה תידרש לספק תשובות על הסוגיות שעולות מהפרסום

זמן צפייה: 05:55

תוכנת הריגול בתיקי נתניהו: בית המשפט המחוזי קבע הבוקר (שישי) כי פרקליטות המדינה תידרש לספק תשובות בנוגע לחשיפת חדשות 13. כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסם במהדורה המרכזית כי המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול בזמן החקירות של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר.

אמש פורסם בחדשות 13 כי המשטרה הטעתה את הפרקליטות וטענה כי לא היה שימוש בתוכנת הריגול על מעורבים בתיקי נתניהו. עם זאת, אחרי שגורמים בפרקליטות דרשו לבדוק זאת שוב, המשטרה שינתה את גרסתה והודתה כי התוכנה הופעלה נגד פילבר. יש לציין כי לפי שעה אין אינדיקציות שאותו חומר אסור עבר לידי החוקרים, אלא נשאר בידי היחידה הטכנולוגית.

כעת, במשרד המשפטים בוחנים מדוע המשטרה השתמשה בתוכנה רק נגדו. בעקבות הפרסום, מתפתח משבר אמון בין הפרקליטות למשטרה, שם טוענים כי התוכנה הופעלה רק נגד פילבר, עם זאת, בפרקליטות לא השתכנעו. על כן, המדינה דרשה מהמשטרה לבדוק שוב באילו אמצעים עקבו אחר המעורבים בתיקי האלפים. במקביל, הפרקליטות הבטיחה לעורכי הדין של נתניהו תשובות בתחילת השבוע הבא.

בעקבות החשיפה, סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' פנו לבית המשפט בדרישה להורות לפרקליטות לספק תשובות בעניין וביקשו שהדיון ייערך כבר ביום שני הקרוב. במקביל, עורכי דינו של נתניהו דרשו לחשוף את החומרים שנאספו בזמן החקירות באמצעות תוכנת הריגול.

לחשיפה יש פוטנציאל לעכב משמעותית את המשפט בעל הפרופיל הציבורי הגבוה והרגיש במדינה. אם מדובר בעד שכבר העיד במסגרת המשפט - אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים כעת לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, אז הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור כראוי על החומר. כל זאת, כפוף כמובן להחלטת בית משפט.