החשוד ברצח אשתו בדרום: פרופ' גיורא פרי; מעצרו הוארך ב-4 ימים

בית משפט השלום בב"ש האריך את מעצרו של הבעל, מרצה מומחה ברפואה פנימית כבן 70. הדיון נערך בהיעדרו - זאת, משום שהוא מאושפז בביה"ח סורוקה לאחר שהתהפך עם רכבו כשנמלט ככל הנראה מהזירה

זמן צפייה: 05:27

לכל אישה יש שם: בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (שני) את מעצרו של פרופ' גיורא פרי, מרצה מומחה ברפואה פנימית, דחופה ורפואה הומניטארית בין-לאומית בן 67, החשוד ברצח אשתו, אסתי אהרונוביץ אמש. הדיון נערך בהיעדרו. זאת, משום שהוא אושפז אתמול בבית החולים סורוקה כשהוא פצוע בינוני לאחר שכלל הנראה ניסה להימלט ברכבו מהמשטרה. כמו כן, הנשק והכדורים אותרו ברכב.

אהרונוביץ, בת 70 אם לארבעה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, והלוויתה התקיימה מוקדם יותר היום בבית העלמין בחבל שלום. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי היא שימשה במשך שנים מורה למוזיקה בבית הספר היסודי המקומי ׳יובלי הבשור׳ עד ליציאתה לפנסיה לפני מספר שנים. "אנו כואבים והמומים את המקרה. הצוותים המקצועיים במועצה, צוות אגף הרווחה והבטחון מלווים את המשפחה מאז שעות הערב וימשיכו ללוות ככל שידרש", נמסר.

כזכור, אתמול נמצאה גופתה של אהרונוביץ ללא רוח חיים כשהיא ירויה. צוות מגן דוד אדום הגיע למקום ובתום בדיקה רפואית נאלץ לקבוע את מותה. אחת השכנות סיפרה כי השניים היו מצויים בהליכי גירושים, כשפרי לא רצה לסיים את הנישואים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע וחיפשה את הבעל, המחזיק ברישיון לנשק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החשד לרצח האישה בדרום: הבעל – רופא שהתנדב בצלב האדום

"אהובה ומלאת חיים": אסתי אהרונוביץ נרצחה לפי החשד ע"י בעלה

חשד לרצח בדרום: בת 70 נורתה למוות; בעלה נמלט ואותר לאחר מרדף

הזירה בה נורתה אסתי אהרונוביץ למוות
הזירה בה נורתה אסתי אהרונוביץ למוות | צילום: חדשות 13

פראמדיק מד"א, יצחק כהן, שהגיע לזירת הירי סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסו לבית. הפצועה הייתה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

בריאיון ל"שש - אמנון לוי", נירית, גרושתו של החשוד ברצח שהייתה נשואה לו במשך 13 שנים, סיפרה: "הופתעתי מאוד. עד עכשיו הגוף שלי משקשק. הוא רופא, וכל חייו הוא הציל אנשים - אבל יש בו צד שבאמת בעייתי". עוד הוסיפה כי "היו לי איתו כל מיני התנסויות שלא הגיעו למצבים כאלה, תודה לאל. הוא לא היה אלים כלפיי, אבל היו צעקות. כשאני רציתי לעזוב אותו, הוא לא שמח - בלשון המעטה".

"הוא היה מטריד אותי בטלפון, וכותב אימיילים לחברים שלי. הוא עקב אחריי, והשתולל ליד הבית שלי בקליפורניה שבארצות הברית", סיפרה נירית. "הוא היה נוסע עם הרכב שלו פה ברחוב הלוך ושוב - עד שלא הזמנתי משטרה, לא נרגעו הרוחות", הוסיפה. לשאלה האם פחדה ממנו, השיבה: "כן. בזמן שהתגרשנו, בהחלט כן". ריאיון עם נירית פורסם לראשונה באתר ynet.

אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא
אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא | צילום: חדשות 13

עוד אמרה שלדעתה הוא חשש מהמשטרה המקומית. "שכשהוא הכיר את אשתו אמרתי שזו ברכה בשבילי - כי מאז באמת היה לי שקט. למעט פעם אחת, כשהייתי בארץ בשבעה של אבי ב-2011. הוא מצא איכשהו הזדמנות והצמיד אותי לקיר. זה היה אירוע לא נעים, עד שלא צעקתי - הוא לא ברח".

היא תיארה את אופיו ואמרה שהיה בו צד מתעתע. "הוא היה מקסים, חכם, שובה לב אבל חצי מהדברים שהוא כותב על עצמו באתרי האינטרנט - יש בזה אמת. אבל זה רק הגרעין. הוא נורא אוהב פרסום, להופיע בתקשורת. יש לו צד נרקיסיסטי לחלוטין".

"ממש שקשקתי כששמעתי את הידיעה. זה היה עלול לקרות לי. הוא היה נשוי קודם לאישה אמריקנית שאיתה הסתבך בענייני כספים ומזונות ותמיד היה אומר לי - 'את יודעת. הייתי יכול להרוג אותה. הייתי הורג אותה'. הוא היה חוזר על זה הרבה", אמרה נירית.

"היינו נשואים שנים ארוכות. אני פניתי לחברים ובני משפחה וביקשתי - 'עזרו לי, הוא מאיים עליי' - והם היו אומרים 'גיורא, הרופא המהולל?'. לכן אני מדברת היום. דברים כאלה לא קורים רק בשכונות מצוקה או עוני. הוא לא שותה אלכוהול או משתמש בסמים. הוא לא פושע טיפוסי. אני מבקשת להזהיר ולהקשיב. הגיע הזמן שיקשיבו, ויבינו שיש בעיה נוראית".