"סבל רב ומיותר": לראשונה - 8 עובדי משחטה הורשעו בצער בע"ח

פרשת זוגלובק מגיעה לסיומה עם קנסות כספיים בסך עשרות אלפי שקלים, מאסר על תנאי וגם התחייבות כספית, שהוטלו על המתעללים בגין עבירות שביצעו בעופות בדרכם לשחיטה. "הצדק יצא לאור – לעוסקים בתעשייה יש אחריות לדאוג לרווחת החיות"

סוף פרשת זוגלובק: שמונה עובדים במשחטה של זוגלובק ביישוב שלומי שבגליל המערבי הורשעו היום (רביעי) בעבירות של צער בעלי חיים. על העובדים נגזרו קנסות כספיים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, מאסר על תנאי והתחייבות כספית על סך 14 אלף שקלים לכל אחד - במסגרת הסדר הטיעון.

על פי כתב האישום, העובדים השתמשו בכוח רב כדי להוציא את העופות מכלוביהם, דבר שגרם להם לסבל מיותר. המעשים בוצעו בנוכחות מנהלים במשחטה, למרות העובדה שעברו מספר הכשרות בנושא מניעת צער בעלי חיים. כתב האישום הוגש לאחר קבלת תוצאות החקירה של חוקרי משרד החקלאות בנושא.

התעללות העובדים בזוגלובק בצפון

על רקע הגשת כתב האישום, ניצבו שני תחקירים שערכה עמותת אנימלס בשנים 2013 ו-2015 ביחס לעבירות צער בעלי חיים במשחטת העופות. התחקיר משנת 2013 טופל על ידי המשטרה, אך התיק נסגר בסופו של יום על ידי הפרקליטות. המקרה השני, שאירע בשנת 2015, נחקר על ידי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות.

במסגרת החקירה, נבדקה התנהלות המשחטה ותהליכי העבודה, והמקום נסגר מידית עד לתיקון כל הליקויים. מחלקת התביעות של המשרד הגישה כתב אישום נגד העובדים והמנהלים שעבדו באותה העת במשחטה, באשמת עבירות על חוק צער בעלי חיים.

התובע הראשי של משרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה, אמר: "מדובר בחוליה נוספת במאמצים הרבים המושקעים כדי להגביר את אכיפת חוק צער בעלי חיים. הרשעת הנאשמים מעבירה מסר ברור של גינוי פגיעה אסורה בבעלי חיים, גם ביחס לחיות המשק".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, אמר: "פרשת זוגלובק היא אחת מהפרשיות הזכורות ביותר בשנים האחרונות. הכרעת הדין מדגישה את האחריות שחלה על העוסקים בתעשייה לדאוג לבריאותם של בעלי החיים ולרווחתם. אני מברך על כך שגם בית המשפט ראה עין בעין את המקרה יחד עם כל ישראל, והצדק יצא לאור. נמשיך לגנות כל התנהגות כזו, קלה כחמורה".