הוריה של אחת הנערות מפרשת הכדורגלנים: "יותר גרוע מאונס"

אימה של אחת מהקטינות המעורבות בפרשה הצהירה בריאיון לחדשות 13: "אין פה בכלל שוויון כוחות - אנשים בעמדת כוח מנצלים את זה". האב הוסיף כי "זה היה ציד, ניצול של תמימות של ילדות"

זמן צפייה: 06:47

פרשת הכדורגלנים והקטינות: הורי אחת הנערות שמעורבות בפרשה, שבה שני שחקני מכבי תל אביב חשודים כי קיימו יחסי מין עם בנות 15, סיפרה בריאיון לחדשות 13 כי "ילדה בת 15 לא יודעת להפעיל שיקול דעת. היא לא מבינה את הסיטואציה, היא לא יודעת למה היא נכנסת. מה שעובר לבחור בן 28 זה לא מה שעובר בראש של ילדה בת 15 - אין פה בכלל שוויון כוחות".

"זה יכול לקרות לכל אחת בכל בית. זו יכולה להיות האחות הקטנה שלכם, שידעו - זה יכול לקרות לכל אחת", המשיכה האם. "אנשים בעמדת כוח מנצלים את זה. הזוי מבחינתי שבכלל רומזים לזה שהן אשמות. להגיד משפטים כמו 'ילדות בנות 15 מטרידות', לא הייתה כאן שום הטרדה, להפך - הם הטרידו אותן, הם פנו אליהן".

"אני שואלת איפה הייתי באותו לילה, אני לא הכנתי אותה לכל תרחיש, לא הכנתי אותה לתרחיש שבו גברים עם מעמד וכסף ינצלו אותה". לדברי האם, המשפט הכי קשה שבתה אמרה לה היה "אף ילדה בגילי לא מתכננת לעבור תוך חצי שעה מיד ליד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

המשטרה על מעצר בן ה-14 בירושלים: תיאור האירוע – מגמתי ושקרי

אישום: בכיר ברשות ההגירה דרש שוחד מיני מנשים מהעדה האתיופית

שחקני כדורגל ממכבי תל אביב
שחקני כדורגל ממכבי תל אביב | צילום: רויטרס

"אני לא רואה מה ההבדל בין זה לבין אונס. זה אפילו גרוע מאונס", טען האב. "אונס זה בכוח, בחטיפה וזורקים אותך. פה לוקחים אותך ומסובבים אותך ומשקים אותך ומטעים אותך ומתנפלים עליך - זה היה מארב, זה היה ציד, זה היה ניצול של תמימות של ילדות. אי אפשר להתחיל להגיד על הבנות האלה שום דבר כי הן התנהגו כמו כל נערה בת 15".

לטענת ההורים, הציד כהגדרתם התחיל באינסטגרם ונמשך בתוך הדירה. שם, הם מספרים, השחקנים תכננו הכול. את האוכל, האלכוהול והמשחק המקדים. "הזמינו להן לאכול ואחרי האוכל שיחקו משחק. משחק שתייה – אלכוהול", סיפר האב. "כשזה שיעמם אותם הם עברו לשלב הבא - להתפשט. ברגע שביקשו מהן להתפשט זה לא הרגיש לה בנוח, היא הרגישה שזה לא בסדר, היא אמרה שהיא לא רוצה והופעל שם לחץ".

בשלב הזה, מספרת הנערה לאימה, החלו יחסי המין. תחילה עם שחקן אחד ולאחר מכן עם השחקן השני. כן, שתי נערות בנות 15 וחצי שעוברות בתוך דקות אחדות מיד ליד. לדברי הפרקליט שמייצג את הנערות, ששי גז, "הנערה שנראית צעירה מגילה היא הקורבן בסיפור והפכו אותה משום מה לנאשמת - היא הכיפה האדומה, הזאבים היו בבית".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום
מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום | צילום: חדשות 13

"כל מה שהיה בי בתור אדם ובתור אבא נרמס. אבא שלא יכול להגן על הילדים שלו, על הבת שלו מכזאת סיטואציה זה נורא ואיום", אמר האב. "אני לא ישן בלילה ואני לא הבעיה. בבת אחת אתה מבין שלקחו את התמימות שלה, פגעו בה, פגעו לה בנפש. אנסו אותה. מבחינתי אנסו אותה גם אם זה לא היה בכפייה".