שניים נעצרו בחשד להתעללות בעובד בעל המוגבלויות בשופרסל

בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה, תושב בית לחם ואדם נוסף המתגורר במזרח ירושלים נלקחו לחקירה. אתמול סיפר העובד לחדשות 13: "כל פעם שהתלוננתי בהנהלה הרביצו לי שוב"

זמן צפייה: 00:23

שני בני אדם, תושבי בית לחם ומזרח ירושלים, נעצרו היום (שני) בחשד להתעללות בחסר ישע בסניף שופרסל בגוש עציון. במסגרת החקירה נגבו עדויות ממספר עובדים במקום. המקרה תועד והופץ ברשתות החברתיות, בו נראה עובד בעל צרכים מיוחדים עם ידיו קשורות בניילון נצמד, בזמן שעובד אחר מכה אותו שוב ושוב בעורפו – ומצווה עליו לומר "אתה מנהל של חלב", בעברית ובערבית. "שמו לי ניילון נצמד על הידיים והכו אותי בצוואר", סיפר יהודה בן ה-29 לחדשות 13. זה היה קורה כל יום. ולפעמים גם כמה פעמים ביום".

אתמול התלונן יהודה במשטרה. לדבריו, ההתעללות נמשכת מאז החל לעבוד בסניף לפני חמש שנים, ולמרות שהתלונן למנהליו, איש מהם לא נקף אצבע. "לא פעם התלוננתי על ההתנהגות הזאת, אך תמיד אחרי שהתלוננתי, הוא מיד היה עולה למעלה ומרביץ לי פעם נוספת".

הוריו של יהודה סיפרו שחוו טלטלה מרגע שנחשפו לסרטונים. שמואל, אביו של יהודה, סיפר על התחושות הקשות: "בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם. יש לו פחדים עצומים, הוא פוחד מהבוס שלו, הוא פוחד על הפרנסה שלו, הוא פוחד מהצל של עצמו. הוא לא בריא. הוא מעולם לא הציק לאף אחד. הוא ילד עדין נפש". חיה, אמו של יהודה סיפרה על הרגע בו צפתה בסרטון: "הזלזול שראיתי הזכיר לי תמונה שראינו במלחמת העולם השנייה, איך הגרמנים עמדו סביב גבר בכיפה ולעגו לו".

עוד בחדשות 13:

הצעיר שתועד עם ידיים קשורות בשופרסל: "זה היה קורה בכל יום"

קשר את ידיו והכה בעורפו: עובד שופרסל תועד מתעלל בבעל מוגבלות

"לא ראיתי תיק כזה בחיי": הוארך מעצר החשודים בהתעללות בתם

עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות
עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות | צילום: חדשות 13

בתוך כך, זומנו אתמול לחקירה כמה מעובדי ומנהלי הסניף בחשד שידעו על המעשים ולא עשו דבר. עובד הרשת שתועד מתעלל ביהודה מציג גרסה אחרת לחלוטין לאירועים וטוען שהכול נעשה בהסכמה ואפילו בהומור. בסרטון שהעלה בשישי לרשת סיפר: "אתם אומרים דברים לא נכונים, זה היה בצחוק - לא עניין לאומני כפי שאתם טוענים".

העובד שנצפה בסרטון טרם נעצר על ידי המשטרה למרות שזהותו ידועה. יהודה, לעומת זאת, יושב בבית הוריו מאז פרסום הסרטון ולא מוצא את הכוחות לחזור למקום עבודתו. עו"ד איתמר בן גביר שמייצג אותו אמר כי "זה דבר חמור ביותר, אנחנו לא נשתוק ונהפוך את העולם עד שימצו את הדין עם אותם מחבלים, פשוטו כמשמעו, וגם עם אלה שחיפו, ידעו ושתקו. מדובר בהתעללות מחרידה".

מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "הנהלת הרשת מעולם לא קיבלה פנייה בנושא מצד העובד, ואמירה זו נאמרת לראשונה כעת. עם קבלת הסרטון פנינו למשטרה בתלונה ונעשה כל שביכולתנו כדי שדברים שכאלה לא יישנו. אנו מצויים בקשר עם העובד שנפגע באירוע ומלווים אותו ככל שיידרש".