אביו של העובד שעבר התעללות בשופרסל: "מעולם לא בכיתי ככה"

שמואל בלוי סיפר על התחושות הקשות בעקבות הצפייה בסרטונים שבהם תועד בנו קשור ומוכה על ידי עובד נוסף בסופר, והצהיר: "רגשית ונפשית הוא כמו ילד קטן - מדובר בחיות אדם שניצלו את מוגבלותו"

זמן צפייה: 07:34

אתמול (שלישי) עלה לרשת סרטון נוסף שבו רואים התעללות פיזית ונפשית שביצעו לכאורה שני עובדי שופרסל ביהודה, בן 29, חרדי שעובד גם הוא במקום. "הבן שלי אמר לי שהוא סובל באופן יום יומי כבר חמש שנים, וזה שורף לי שכל הזמן הזה הוא לא דיבר", אמר היום בריאיון ל"שש עם אמנון לוי" אביו של יהודה, שמואל בלוי. "אשתי ואני לא ידענו מכלום. הוא ילד מוגבל, יש לו חרדות, הוא פוחד מהצל של עצמו. הוא מתפקד טוב, אבל רגשית ונפשית הוא כמו ילד קטן".

בלוי סיפר על הפעם הראשונה שבו נחשף למסכת ההתעללויות. "ביום חמישי כשהסיפור פורסם אשתי ואני הלכנו לבקר את יהודה בביתו שבגוש עציון. דיברנו כמה שעות, הלכנו לקניות וטיילנו". אז חבר התקשר אליו. "הוא אמר לי 'יש לי סרטון ואני אראה לך אותו, אבל אל תתעלף, תהיה חזק. ראיתי את הסרטון ונחשפתי לזה בפעם הראשונה, ובכיתי כמו שלא בכיתי מעולם". עוד התייחס לסרטון הנוסף שעלה לרשת אתמול: "האחד ממש גרוע יותר מהשני".

לכתבות נוספות בנושא >>

תיעוד חדש חושף: ההתעללות בעובד ב"שופרסל" לא הייתה חד פעמית

קשר את ידיו והכה בעורפו: עובד שופרסל תועד מתעלל בבעל מוגבלות

הוארך ב-3 ימים מעצר שני החשודים בהתעללות בסניף שופרסל

עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות - הסרטון השני שהתפרסם
עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות - הסרטון השני שהתפרסם | צילום: חדשות 13

יהודה בקושי סיפק רמזים, אם בכלל, למה שעובר עליו. "לפני חודש הוא אמר לי שהעבודה שלו קשה והוא הזכיר את העובדים הערבים שאיתו", סיפר אביו. "חשבתי שנותנים לו לסחוב עוד קצת ארגזים, ואמרתי לו להתמקד בעבודה ולא להתייחס לשום דבר. אבל הוא לא מדבר, זה חלק מהמוגבלות שלו".

לדעתו של בלוי, הסיבה היחידה שבנו עבר התעללות היא מוגבלותו. "ניצלו את המוגבלות שלו והתעללו בו בצורה זוועתית. ראיתי את הסרטון וחשבתי 'איך בנאדם יכול להתעלל ככה, ולמה?' מדובר בחיות אדם". עוד הוסיף, "הבן שלי אצילי ועדין נפש, הוא מעולם לא פגע בזבוב".

בלוי תיאר את המסגרת שילדו נמצא בה כבעל מוגבלות. "יהודה מוגדר כשיקומי. הוא חי לבד בדירה באלון שבות תחת חסות של עמותת 'מרפא לנפש', עמותת סיוע ושיקום. הוא לא מתפקד לבד, אנחנו במשפחה עוזרים לו ובאים אליו לנקות ולסדר. אנחנו צמודים אליו כל הזמן".

אביו של העובד יהודה שעבר התעללות בשופרסל, שמואל בלוי
אביו של העובד יהודה שעבר התעללות בשופרסל, שמואל בלוי | צילום: חדשות 13

מעצרם של שני העובדים החשודים במעשה הוארך אתמול. אך גם בהיעדרם ייתכן והחזרה לעבודה לא תהיה פשוטה בשביל יהודה. "חשבנו לשלוח אותו למקום אחר, אבל זה מה יש בינתיים. הילד מוגבל, ולהישאר בבית זה הכי גרוע". הוא הוסיף כי אתמול חזר לסניף ושם קיבלו אותו יפה. "בגלל שהוא לא מדבר אני באמת לא יודע. אני מקווה שהכל בסדר".

"לב כל ישראל איתי", אמר לבסוף. "כל מי שאני מדבר איתו בוכה, חברים מתקשרים גם מחוץ לארץ ובוכים בטלפון. זה התפרסם לא רק בישראל, אלא בכל העולם. לא ייאמן שדבר כזה מתפרסם ב-2019 במדינת ישראל. העובד בא לעבוד כאן מהרשות הפלסטינית, שיחתום חוזה שיכבד את עם ישראל".

עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות
עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות | צילום: חדשות 13