הוארך ב-3 ימים מעצר שני החשודים בהתעללות בסניף שופרסל

בית משפט השלום בירושלים קבע כי השניים, תושבי בית לחם ומזרח ירושלים, יישארו במעצר עד יום חמישי. זאת, לאחר שנעצרו בחשד שהתעללו באדם בעל מוגבלות שעבד איתם בסופר בגוש עציון

זמן צפייה: 00:23

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) ביומיים את מעצרם של שני עובדים בסניף שופרסל בגוש עציון, החשודים בהתעללות ביהודה בן ה-29, אדם בעל מוגבלות שעבד איתם בסניף.

השניים, תושבי בית לחם ומזרח ירושלים, נעצרו אתמול לאחר שברשתות החברתיות הופץ סרטון שבו נראה עובד בעל צרכים מיוחדים עם ידיו קשורות בניילון נצמד, בזמן שעובד אחר מכה אותו שוב ושוב בעורפו – ומצווה עליו לומר "אתה מנהל של חלב", בעברית ובערבית. במסגרת החקירה נגבו עדויות ממספר עובדים במקום. אתמול נעצר מנהל מחסן בחשד למעורבות בהתעללות. בידי המשטרה סרטונים נוספים המתעדים התעללות ממושכת בצעיר.

עוד בחדשות 13:

שניים נעצרו בחשד להתעללות בעובד בעל המוגבלויות בשופרסל

הצעיר שתועד עם ידיים קשורות בשופרסל: "זה היה קורה בכל יום"

קשר את ידיו והכה בעורפו: עובד שופרסל תועד מתעלל בבעל מוגבלות

עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות
עובד שופרסל מתעלל בבעל מוגבלות | צילום: חדשות 13

ביום ראשון התלונן יהודה במשטרה על ההתעללות. לדבריו, ההתעללות נמשכת מאז החל לעבוד בסניף לפני כחמש שנים, ולמרות שהתלונן למנהליו, איש מהם לא נקף אצבע. "לא פעם התלוננתי על ההתנהגות הזאת, אך תמיד אחרי שהתלוננתי, הוא מיד היה עולה למעלה ומרביץ לי פעם נוספת", סיפר לחדשות 13. "שמו לי ניילון נצמד על הידיים והכו אותי בצוואר. זה היה קורה כל יום - ולפעמים גם כמה פעמים ביום".

הוריו של יהודה סיפרו שחוו טלטלה מרגע שנחשפו לסרטונים. שמואל, אביו, סיפר על התחושות הקשות: "בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם. יש לו פחדים עצומים, הוא פוחד מהבוס שלו, הוא פוחד על הפרנסה שלו, הוא פוחד מהצל של עצמו - הוא לא בריא. הוא מעולם לא הציק לאף אחד, הוא ילד עדין נפש". חיה, אמו של יהודה סיפרה על הרגע בו צפתה בסרטון: "הזלזול שראיתי הזכיר לי תמונה שראינו במלחמת העולם השנייה, איך הגרמנים עמדו סביב גבר בכיפה ולעגו לו".

בתוך כך, זומנו לחקירה כמה מעובדי ומנהלי הסניף בחשד שידעו על המעשים ולא עשו דבר. עובד הרשת שתועד מתעלל ביהודה מציג גרסה אחרת לחלוטין לאירועים וטוען שהכול נעשה בהסכמה ואפילו בהומור. בסרטון שהעלה בשישי לרשת סיפר: "אתם אומרים דברים לא נכונים, זה היה בצחוק - לא עניין לאומני כפי שאתם טוענים". אתמול נעצר