איש עסקים חשוד שייבא רכב יוקרה - ושיקר כדי להתחמק מתשלום מס

עודד שריקי, איש העסקים מנתיבות חשוד ליבוא רכב מרצדס יוקרתי המיועד לו, על שמו של עולה חדש מתוניסיה, ובכך התחמק מתשלום של כמעט 300 אלף שקלים. לאחר שנחקר באזהרה, שריקי שוחרר בתנאים מגבילים על ידי בית המשפט

רכב היוקרה שייבא שריקי לארץ
רכב היוקרה שייבא שריקי לארץ | צילום: דוברות רשות המסים

עודד שריקי, איש העסקים מנתיבות, הובא אתמול בפני בית משפט השלום בקריית גת, בחשד ליבוא רכב יוקרה תוך ניצול זכויות עולה חדש שלא כדין במטרה לעקוף את דיני היבוא לרכב זה ולהתחמק מתשלום מס, כך דיווחה היום (שישי) רשות המסים. השופטת אחינעם צוריאל שחררה את שריקי בתנאים מגבילים.

על פי הודעת רשות המסים, מבקשת המעצר עולה כי בבית מכס אשדוד נערכת חקירה כנגד שריקי בגין יבוא רכב מסוג מרצדס ספרינטר יוקרתי שלא כדין. מדובר ברכב מסוג לימוזינה מפואר בעל מאפיינים יחודיים כמו מושבי עור, מכונת קפה וכספת. על פי החשד, שריקי, שמתחביביו לאסוף רכבי יוקרה מסוגים שונים, כאשר חלקם מיובאים מחו"ל ומשוחררים מהמכס בהליך יבוא אישי, פעל יחד עם מעורבים נוספים להגשת מסמכים כוזבים למכס בכדי לייבא את רכב היוקרה לארץ.

על פי המתואר בבקשה, עולה כי בחודש שעבר הוגשה למכס אשדוד בקשה לשחרור הרכב עבור עולה חדש מתוניסיה. מסמכי הרכב הוגשו בהליך יבוא אישי במסגרת ניצול זכויות עולה המקנה פטור חלקי מתשלום מיסי יבוא והקלות בתנאים רגולטוריים שונים.

Capture2
הקבלן עודד שריקי

בבדיקה פיזית שבוצעה לרכב על ידי מחלקת הבודקים של בית מכס אשדוד, נמצא כי שמו של שריקי חרוט על גבי משענות ראש המושבים ובמדרגות הרכב. כמו כן, נמצאו תוויות הנושאות את שמו בפנים הרכב. כמו כן, נמצא כי היבואן, עולה חדש מתוניסיה, שעל שמו יובא הרכב בעל רישיון נהיגה מקטגוריה B כאשר על הרכב האמור רק בעלי רישיון נהיגה מקטגוריה C1 יכולים לנהוג.

על פי החשד הרכב שייך לעודד שריקי כקניינו האישי והיה אמור לשמשו בישראל. יבוא הרכב בזכויות עולה חדש הקנה לחשוד מס מופחת בעלות של 281,156 שקלים. כמו כן, מדובר ברכב אשר משנת ייצורו חלפו מעל 24 חודשים. על פי תקנות משרד התחבורה רק עולה חדש רשאי לייבא את הרכב לישראל, לעומת עודד שריקי שאינו רשאי כאזרח לייבא את הרכב ארצה.

נמל אשדוד
נמל אשדוד | צילום: חדשות 13

לפני יומיים נחקר שריקי באזהרה, ואתמול שוחרר בתנאים מגבילים ביניהם הפקדה כספית בסך 50,000 שקלים וערבות צד ג' בסך 100,000 שקלים. עורך דינו אבי חימי מסר: "אין צורך לעשות מהומה רבה על לא דבר רק כי מדובר בעודד שריקי. החקירה והחשד, אינם מבוססים כנגד מרשי ואין בהם כלום ושום דבר, ובעיקר הם אינם מצדיקים כתבה. מרשי לא נעצר, הוא איננו נתון בתנאים מגבילים והדיון, שהוא צעד טכני לחלוטין, נערך בלעדיו. שמו הטוב, יושרתו וטוב ליבו של מר שריקי הולכים מלפניו והוא לא ייתן לניסיונות הכפשה חסרי ביסוס להסיטו מדרכו הטובה״

כזכור, לפני כחודשיים פורסם כי עודד שריקי הוא הקבלן שנחקר בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות.  שריקי עוכב במסגרת חקירה המתנהלת ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) של להב 433, בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות.

שריקי הובא לחקירה במשרדי להב 433, ולאחר 10 שעות שוחרר ללא תנאים. במשטרה חשדו כי שריקי העביר תשלום לחברות קבלניות כשבפועל לא סופקו אותם עובדים, כך שעל פי החשד הוא קיזז חשבוניות במיליונים. שריקי הכחיש, גרסתו התקבלה לעת עתה והוא שוחרר.