כ-5 שנות מאסר בפועל ליורה על ביתו של ניצב (בדימוס) חכרוש

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על עורך הדין אוסמה חטיב בן ה-33 מכפר כנא, 58 חודשי מאסר בפועל בגין ירי על ביתו של ניצב בדימוס ג'מאל חכרוש בחודש ספטמבר האחרון. זאת, במסגרת הסדר טיעון

Jfruae

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) על עורך הדין אוסמה ח'טיב בן ה-33 מכפר כנא, 58 חודשי מאסר בפועל (כמעט 5 שנים) בגין ירי על ביתו של הניצב בדימוס ג'מאל חכרוש בחודש ספטמבר האחרון, באזור בנוי בכפר. זאת, במסגרת הסדר טיעון. חטיב, יחד עם מוחמד אבו סמרה בן ה-21, תושב חיפה, הואשמו כי ירו על ביתו של הניצב, כאשר אבו סמרה נהג ברכב וחטיב ישב לידו, וירה בנשק אוטומטי לעבר הבית.

עו"ד בתאל ארז לויסקי שמייצגת מטעם הסנגוריה הציבורית במחוז צפון את אוסאמה ח'טיב מסרה: "הנאשם הודה במיוחס לו והביע חרטה על מעשיו. ניכר כי בית משפט המחוזי בנצרת החמיר בענישה וגזר עליו 58 חודשי מאסר בפועל. נלמד את גזר הדין היטב ונשקול את צעדינו המשפטיים בהמשך."

זירת אירוע הירי על ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש

בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט בחודש נובמבר, חודשיים לאחר האירוע, נכתב כי "הנאשם חש רגשות טינה וזעם כלפי הניצב, שכן סבר כי הוא התערב בסכסוכי משפחות בכפר כנא שלא לצורך, זאת בניגוד לאינטרסים של הנאשם ומשפחתו".

עו"ד ח'טיב הורשע בעבר באחזקת נשק לא חוקי. ניצב חכרוש עמד בראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים והיה לניצב הערבי-ישראלי המוסלמי הראשון. מהחקירה עלה כי החשודים הגיעו בליל ה-10 בספטמבר לביתו של חכרוש, ברכב של החשוד מחיפה, כאשר עו"ד חטיב יצא מהרכב כשהוא רעול פנים, פתח בירי מנשק אוטומטי לעבר שער החניון של הבית וגרם לו נזק.