לאור יום - ובאמצע הרחוב: ארבעה נעצרו בחשד לירי בצפון • תיעוד

הצעירים בני 17 ,20, 26 ו-29 תועדו יורים לכאורה בנשקים שונים מתוך רכב ברחוב בפוריידיס - כשאחד מהם יורה על אוטומט. מחר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בית משפט השלום בחדרה

זמן צפייה: 00:28

ארבעה תושבי פוריידיס, בני 17 ,20 , 26 ו-29 נעצרו היום (רביעי) בחשד למעורבות באירוע ירי ברחובות פוריידיס. בתיעוד המקרה ניתן לראות את הרכב שבו הארבעה נסעו, על פי החשד, עוצר ומתוכו מושטות ידיים עם נשקים. בתוך כך נראה אחד מהם יוצא מהמכונית ויורה צרורות בנשק אוטומטי, לעבר רכב חונה. כל זאת, באור יום ובאמצע רחוב.

המשטרה איתרה את ארבעת החשודים בכביש 65 ברכב שתועד, והם נעצרו. זאת, לאחר שהציבה מחסומים בצירי תנועה ראשיים באזור. מחר הם יובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחדרה.

ירי בפוריידיס
ירי בפוריידיס | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לפגע וברח בנגב: בן 34 נהרג מפגיעת רכב בתל שבע

בשל האלימות בחברה הערבית: הרשימה המשותפת תחרים השבעת הכנסת

מאות מחו נגד האלימות בחברה הערבית: כביש 65 נחסם לזמן קצר

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, כי 13 חברי המפלגה יעדרו מחר מהשבעת הכנסת - כמחאה על גל האלימות והרציחות בחברה הערבית. את הדברים אמר בישיבת המעקב העליונה שהתקיימה במג'ד אל-כרום, בעקבות הרצח הכפול של האחים חליל ואחמד מנאע שהתרחש אתמול. בישיבה הוכרזו גם שורת צעדים שיתקיימו מחר, בהם משמרות מחאה במוקדים שונים והשבתת מערכת החינוך במגזר הערבי.

יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה | צילום: חדשות 13
יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר: "עשרות האנשים שנרצחו מתחילת השנה הם לא רק קורבנות של הפשיעה האלימה, הם גם קורבנותיה של אדישות הממשלה ורשויות האכיפה. לא ייתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה. אנחנו נצטרף לציבור שלנו במחאות ברחבי הארץ".

כאמור, אתמול נורו למוות אחמד מנאע בן 36 ואחיו חליל מנאע בן 23, בתקרית ירי במג'ד אל כרום. נוסף אליהם, בתקרית נפצע קשה מדקירה אחיהם, בשנות ה-30 לחייו, ואדם רביעי נפצע קל כתוצאה מירי. הפצועים הועברו למרכז הרפואי לגליל, שם נקבע מותם של ההרוגים. מבירור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי ככל הנראה התפתחה קטטה בין כמה מעורבים, ובמהלכה בוצע ירי.