נעצר חשוד בירי והנחת מטען שכוונו לעיתונאי חסן שעלאן

תושב באקה אל-גרבייה נעצר בחשד לעבירות אלימות שכוונו נגד כתב החברה הערבית של Ynet לפני כארבעה חודשים. הרקע - עבודתו העיתונאית, ובפרט סיקור האלימות בחברה הערבית

כתב ynet, חסן שעלאן
כתב ynet, חסן שעלאן | צילום: כתב ynet, חסן שעלאן

הותר לפרסום: תושב באקה אל-גרבייה נעצר היום (חמישי) בחשד לעבירות אלימות בנשק חם נגד העיתונאי חסן שעלאן, כתב Ynet לענייני החברה הערבית. בתחילת חודש יוני האחרון בוצע ירי לעבר ביתו של שעלאן בטייבה, וילדיו ניצלו בנס. כשבועיים לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בבית החדש שאליו הייתה אמורה לעבור משפחתו של שעלאן, אך היא טרם עברה לגור בו.

לפי החקירה הסמויה שנוהלה בתקופה האחרונה ביחידה הארצית לחקירות בינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, הרקע לאירועים הוא עבודתו העיתונאית של שעלאן, ובפרט סיקור האלימות בחברה הערבית. החשוד הובא לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ומעצרו הוארך בשמונה ימים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלב מרכז מסחרי באשדוד: מטען התפוצץ ברכבו של עבריין

חשד לרצח נוסף: בן 33 נורה למוות מרכב חולף בכפר דיר חנא

לוחם מג"ב נפצע קשה בפיגוע דריסה סמוך לקלנדיה

מדוברות המשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעשי אלימות ובפרט כלפי אנשי תקשורת העושים מלאכתם. לא נאפשר פגיעה ביסוד מהותי של הדמוקרטיה ובזכות הלגיטימית של חופש העיתונות, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה למנוע אירועי אלימות ושימוש באמל"ח בלתי חוקי, למיצוי הדין עד תום עם פורעי החוק".

לאחר אירוע הירי סיפר שעלאן לחדשות 13: "אלמונים ירו לעבר ביתי יותר מ-50 כדורים מנשק אוטומטי, כמעט רצחו את בני ובתי. הכדור היה במרחק של 10 סנטימטרים מראשה של בתי".