בעקבות חשיפת חדשות 13: קריאה לחקור את שמוליק סילמן בחשד לעבירות שוחד

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד בעלה של ח"כ עידית סילמן, זאת לאחר הפרסום במהדורה המרכזית על מעורבתו בשיריון שהובטח לכאורה לאשתו בליכוד בתמורה לפרישתה מהקואליציה. "פעולותיהם מחייבות פתיחה בחקירה"

שמוליק סילמן, בעלה של ח"כ עידית סילמן

התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב (רביעי) ליועצת הממשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד שמוליק סילמן, בעלה של ח"כ עידית סילמן, בחשד לעבירות של מתן שוחד ותיווך לשוחד, זאת לאחר הפרסום בחדשות 13 על מעורבתו בשיריון שהובטח לכאורה לאשתו בליכוד בתמורה לפרישתה מהקואליציה.

כזכור, אמש פורסם במהדורה המרכזית כי סילמן סיפר לכמה אנשים כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר לו שימנה אותו לתפקיד פוליטי בכיר, אם המינוי של אשתו יסתבך לאחר נפילת הממשלה. לדבריו של סילמן, נתניהו אמר לו כי הוא מעריך אותו ומעריך את חכמתו, ושהיה שמח להיעזר בכישרון שלו.

עידית סילמן, בנימין נתניהו, שמוליק סילמן
עידית סילמן, בנימין נתניהו, שמוליק סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

התנועה לאיכות השלטון ציינה בפנייתה כי "פעולותיו של מר שמוליק סילמן, המתוארות לעיל, מעלות חשש כבד שמא נתקיימו יסודות עבירת מתן השוחד ותיווך בשוחד ותמורה אסורה לבעל השפעה ניכרת". כבר בשבוע שעבר פנתה התנועה ליועמ"ש בבקשה שתפתח בחקירת השריון האסור שהובטח לכאורה לח"כ סילמן.

ח''כ עידית סילמן ובעלה שמוליק
ח''כ עידית סילמן ובעלה שמוליק

"פעולותיהם של מר שמוליק סילמן וח"כ עידית סילמן שתוארו לעיל מחייבות פתיחה בחקירה", ציינו בתנועה לאיכות השלטון, והוסיפו כי לעמדת התנועה יש לחקור ולבחון גם את הקשר של ח"כ סילמן עם גורמים אחרים בליכוד - עובדי ציבור, אשר בצוותא הביאו להפרת הוראות החוק הברורות בעניין.