המשטרה הטעתה את הפרקליטות: טענה שלא השתמשה בתוכנת ריגול

חשיפת חדשות 13: שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000, הוא האישיות שהמשטרה החדירה תוכנת ריגול לנייד שלו ושאבה ממנו מידע. הערב נחשף כי על משבר אמון בין המשטרה לפרקליטות לאחר שבמשטרה ענו בשלילה לשאלה אם נעשה שימוש בתוכנה בתיקי נתניהו. רק לאחר התעקשות, נעשתה בדיקה נוספת ובמשטרה שינו את גרסתם

זמן צפייה: 05:55

סערת הריגול בתיקי נתניהו: המשטרה הטעתה את הפרקליטות וטענה כי לא היה שימוש בתוכנת הריגול על מעורבים בתיקי נתניהו. עם זאת, אחרי שגורמים בפרקליטות דרשו לבדוק זאת שוב, המשטרה שינתה את גרסתה והודתה כי התוכנה הופעלה נגד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. יש לציין כי לפי שעה אין אינדיקציות שאותו חומר אסור עבר לידי החוקרים, אלא נשאר בידי היחידה הטכנולוגית.

כעת, במשרד המשפטים בוחנים מדוע המשטרה השתמשה בתוכנה רק נגדו. בעקבות הפרסום, מתפתח משבר אמון בין הפרקליטות למשטרה, שם טוענים כי התוכנה הופעלה רק נגד פילבר, עם זאת, בפרקליטות לא השתכנעו. על כן, המדינה דרשה מהמשטרה לבדוק שוב באילו אמצעים עקבו אחר המעורבים בתיקי האלפים. במקביל, הפרקליטות הבטיחה לעורכי הדין של נתניהו תשובות בתחילת השבוע הבא.

בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: אורן בן חקון

אתמול נחשף בחדשות 13 כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית נגד אחד המעורבים המרכזיים בתיקי האלפים. המידע עלה בבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO. התוכן שנשאב מהטלפון כלל תמונות, מספרים, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות - והוצא ללא היתר או צו מבית משפט.

במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים. במשרד המשפטים לא ידעו על מה שקרה והבדיקה בפרשת NSO ככלל ובעניין הזה בפרט - עדיין נמשכת. בימים הקרובים, ככל הנראה, תתגלה התמונה המלאה וייוודע לגורמים השונים מה נשאב מהטלפון.

מוקדם יותר היום, בעקבות החשיפה, סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' פנו לבית המשפט בדרישה להורות לפרקליטות לספק תשובות בעניין וביקשו שהדיון ייערך כבר ביום שני הקרוב. במקביל, עורכי דינו של נתניהו דרשו לחשוף את החומרים שנאספו בזמן החקירות באמצעות תוכנת הריגול.

לחשיפה יש פוטנציאל לעכב משמעותית את המשפט בעל הפרופיל הציבורי הגבוה והרגיש במדינה. אם מדובר בעד שכבר העיד במסגרת המשפט - אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים כעת לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, אז הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור כראוי על החומר. כל זאת, כפוף כמובן להחלטת בית משפט.

מטעם המשטרה נמסר בתגובה: "בהתאם לפרסום החלטת היועמ"ש בדבר מינוי צוות הבדיקה, המשטרה תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות עם כל בדיקה שתידרש על ידי הצוות, ומטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".