עובדת במעון רה"מ לשעבר: "כל יום העבודה לא אכלתי או שתיתי"

פרקליטת שירה רבן הגישה תצהיר לביהמ"ש שבו סיפרה שירה כהן, שעבדה אצל שרה נתניהו לפני 15 שנה, על "ההתנהגות הלא ראויה" שחוותה. "ננזפתי ש'חוק פיזיקאי ידוע' דורש שהמים יונחו לפני הסבון"

זמן צפייה: 02:25

נעמי לנדאו, עורכת דינה של שירה רבן - העובדת שתבעה את שרה נתניהו בטענה כי התעללה בה בעת שעבדה במון רה"מ, הגישה היום (רביעי) תצהיר חדש לבית הדין האזורי לעבודה, שבו טוענת בחורה בשם שירה כהן כי כאשר עבדה אצל אשת ראש הממשלה לפני 15 שנה היא נתקלה ביחס קשה בדיוק כפי שתיארה רבן במשפטה. כהן עבדה יומיים אצל הגברת נתניהו.

"הואיל ועברתי על בשרי התנהגות בלתי ראויה בלשון המעטה של שרה נתניהו כלפיי במסגרת עבודתי אצלה, והואיל והנני תומכת בימין מבחינה פוליטית - חרה עד מאוד כי טענותיה של רבן במסגרת יחסי ההעסקה הפכו להון פוליטי על ידי מאן דהוא", כתבה כהן, תושבת קריית מלאכי כבת 40 בפתיחת התצהיר.

"בשנת 2005, ובהיותי עובדת מזנון הכנסת... חיפשתי עבודה. הובא לידיעתי כי דרושה אופר למשפחת נתניהו שכיהן אותה עת כשר אוצר", המשיכה. "הגשתי את מועמדותי. לאחר זמן קצר נקראתי לראיון עבודה בבית נתניהו ברחוב עזה בירושלים. בעת הראיון, בו נכחו הגב' נתניהו ואנוכי בלבד, הובא לידיעתי אני מיועדת לשמש כאופר, אך הואיל ואנחנו עומדים לפני פסח - אעסוק יותר בניקיון".

לכתבות נוספות בנושא >> 

העובדת שתבעה את שרה נתניהו: "הרחתי אלכוהול מפיה"

העובדת שתבעה את שרה נתניהו: "לא יום עבודה – אלא התעללות"

תיק המעונות: ביהמ"ש גזר על עזרא סיידוף 30 ימי מאסר על תנאי

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

כהן סיפרה כי תנאי עבודתה כללו לינה בבית נתניהו, אך היא גם נדרשה "להחליף בגדים ייחודיים באופן שבו כל מערכת בגדים תשמש לעבודה בחדר אחר", לשון התצהיר. "אף על פי שהדבר נראה לי מוזר - לא ראיתי בו דבר מה קיצוני, שכן סברתי כי כל אחד ושיגיונותיו... אינני זוכרת כמה פעמים נאלצתי להחליף בגדים באותו יום, אך אדגיש כי מדובר בפעמים רבות וליוותה אותי תחושת הלם מוחלט בכל יום העבודה".

בשלב זה, החלה לפרט את מה שתיראה כאמור כ"התנהגות בלתי ראויה": "האירוע הראשון הייתה חסימתי בגופה של שרה מלצאת מהמטבח לכיוון אחד החדרים, שכן העובדת השנייה עברה עם כביסה. לא ייחסתי לכך חשיבות מרובה, ואולם אירועי היום הלכו והחריפו. כך, במשך כמעט כל יום העבודה, לא התאפשר לי לצאת להפסקה, וכל אשר בא לפי היה תפוח אותו הבאתי מן הבית. כאשר ביקשתי מגב' נתניהו לצאת להפסקת אוכל, היא טענה בפניי כי 'את צעירה' - לשון כי כוחי במתני ואינני זקוקה להפסקת אוכל".

"כאשר שטפתי כלים (כוסות חד פעמיות שנפלו מהארון) והנחתי מעט סבון על ספוגית לרחיצת כלים ולאחר מכן הוספתי מעט מים, ננזפתי בצעקה כי "חוק פיזיקאי ידוע" דורש כי קודם יונחו מים ורק לאחר מכן סבון". כהן סיפרה כי "שרה לא חדלה להטיח שאני לא רגילה לבתים כאלה. היא אמרה שהגעתי ממקום בו פעולות ניקיון אינן נעשות כי הבתים שניקיתי עד היום אינם בתים בהם הפעולה הטכנית של הניקיון זהה".

לבסוף כתבה כי "החשש והחרדה ליוו אותי במשך כל יום העבודה עד שלא יכלתי לשאת יותר וביקשתי לעזוב את הבית. אני אישה חזקה ובעלת דעה, אך העבודה תחת הגב' נתניהו הייתה למעלה מכוחותיי הנפשיים".