העליון קבע: "המקור" תוכל לשדר את עדות יועץ נתניהו לשעבר

בית המשפט העליון הפך את החלטת המחוזי מהחודש שעבר, והתיר לתוכנית לשדר ברשת 13 את העדות של שעיה סגל, ששימש בתור היועץ של ראש הממשלה, נחשב למקורב של בני הזוג - והלך לעולמו בשנת 2017

זמן צפייה: 03:33

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בית המשפט העליון התיר הבוקר (ראשון) לתוכנית "המקור" לשדר את עדותו של שעיה סגל בתיקי נתניהו, זאת בניגוד להחלטת בית המשפט המחוזי מהחודש שעבר, אז אסר השופט לשדר את התוכנית משום חשש להשפעה על העדים בתיק.

סגל, אשר כיהן במשך עשור בתור היועץ של ראש הממשלה ונחשב למקורב של בני הזוג נתניהו, הלך לעולמו בשנת 2017. הקלטת שבה ישב מול החוקר בלהב 433 הגיעה לידי התוכנית, ובקרוב היא תשודר על המסך ברשת 13.

"ביבי ושרה הם אנשים אוהבי מתנות מאוד מאוד", אמר סגל לחוקר. "יש פה הלך רוח, הם לא חושבים שהם מושחתים כשהם לוקחים את כל הדברים האלה. 'מה, זה הרי מגיע לנו, זה מובן מאליו שזה מגיע לנו'", פירט. סגל, נזכיר, כתב ספר אודות הזוג - אולם הוא מעולם לא פורסם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד לילה של מהומות בירושלים: 17 מתפרעים נעצרו – 8 נפצעו קל

סמוטריץ': "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו"

תושבי ניצן חסמו את מסילות הרכבת: "להסיר את המצור"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-214251030' autoplay='0' credit='' desc='הצצה לעדותו של שעיה סגל' poster='' kid='1_ugbo10yf' duration='212']

בעדותו, סיפר לחוקר על תקרית שאירעה ביום ההולדת של שרה. "התארגנו ארבעה זוגות לקנות לה מתנה. כל אחד נתן 1,500 שקלים, בסך הכול 6,000 שקלים, כדי שהיא תוכל לקנות לעצמה תכשיט".  לדבריו, כשאשת רה"מ הלכה לחנות היא ראתה תכשיט יקר יותר מהכסף שקיבלה, "אז היא קנתה אותו ואמרה, 'תחייבו אותם'".

"כל זוג היה צריך לתת עוד 1,000 שקלים - חוץ מהסכום שכבר ניתן בהתחלה", הוסיף סגל. בשלב זה, ראש יאח"ה כורש ברנור נכנס לחקירה. "אתה נוהג לתת יחד עם חברים מתנות יום הולדת בהיקף של 6,000 שקלים?", שאל. "בשום אופן לא", השיב סגל. "אז למה חרגת מההרגל שלך?" "כי זו שרה נתניהו".

"היינו חייבים שעינה לא תהיה צרה בנו, שהיא לא תעשה לנו את המוות, שהיא לא תהרוג אותנו". "מה היא יכולה לעשות לך?", הקשה ברנור. "חטפת פעם צעקות משרה נתניהו?", ענה לו סגל, ואילו ברנור תהה "אתה אדם מבוגר - אתה מפחד פחד מוות לחטוף צעקות?". "אין אחד שלא מפחד ממנה", סיכם סגל.

פרקליטי נתניהו טענו כי מקור החומר הושג בהדלפה אסורה וכי פרסום קלטת העדות יפגע בהליך המשפטי המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי. עם זאת, בהחלטתם קבעו שופטי בית המשפט העליון נועם סולברג, יעל וילנר ואלכס שטיין כי הסכמת אלמנתו של סגל, שרה, והעובדה כי עדותו לא תשמש ראיה בתיקי האלפים משום שהלך לעולמו מטה את הכף לטובת שידור קלטת העדות במשטרה. את מערכת "המקור" ייצגו עורכי הדין זאב ודור ליאונד.