אחרי 10 חודשים: סוכן הדוגמניות שי אביטל נעצר בהולנד

כמעט שנה לאחר שנדרש לחקירה בעקבות שורה של תלונות נגדו על עבירות מין וסירב לחזור לישראל ולהתעמת עם החשדות, אביטל נעצר באמסטרדם לאחר שזוהה על ידי נציגת המשטרה הישראלית במדינה מחוץ למסעדה. הוא צפוי להיות מוסגר לישראל

זמן צפייה: 02:33

כמעט שנה לאחר שנדרש לחקירה בגין עבירות מין, סוכן הדוגמניות שי אביטל נעצר אמש (חמישי) באמסטרדם, בעקבות פעילות משותפת של חטיבת המודיעין של משטרת ישראל ומשטרת הולנד, לאור הסכם ההסגרה בין ישראל לאיחוד האירופי, והוא צפוי להיות מוסגר לישראל.

אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות.

רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם
רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם

בכל התקופה הזו שהה אביטל בחו"ל, וסירב לחזור לישראל להתעמת עם החשדות. אביטל שהה תקופה ארוכה בטורקיה ובמדינות נוספות שלישראל אין הסכם הסגרה עמן, עד שאתמול, לאחר שנחת בהולנד, הוא נעצר על ידי משטרת אמסטרדם, שפעלה בשיתוף פעולה עם ימ"ר תל אביב.

סגן ניצב יעל רייכרד, נציגת משטרת ישראל בהולנד, הייתה זו שזיהתה את אביטל ברחוב בעקבות הידיעה שהוא הגיע לאמסטרדם, לאחר שיצאה ממסעדה בעיר. היא ניגשה אליו, ולאחר שזיהתה אותו באופן ודאי בוצע המעצר.

עו''ד ששי גז
עו''ד ששי גז | צילום: העולם הבוקר

עו''ד שרון נהרי שייצג את מאיה רייטן-סטול
עו''ד שרון נהרי

עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את אביטל, מסרו בתגובה: "מרשנו כופר בכל החשדות נגדו והוא משוכנע כי חפותו תוכח בבוא היום. עד כה נערך נגדו משפט שדה תקשורתי, החקירות זוהמו עד כדי פגיעה קשה בגרסאות שנמסרו למשטרה. מרשנו, שיצא את הארץ כדין, מקווה כי רשויות האכיפה יתנהלו בצורה מקצועית ויחקרו את עניינו במנותק מקמפיין הלינץ' המנוהל נגדו".

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, בחודש יולי 2021 סיפרה הדוגמנית גל גברעם בסרטון ארוך שהעלתה לרשת כיצד הגיעה לתחנת המשטרה על מנת להתלונן נגד אביטל - אולם שם זכתה ליחס מזלזל ונשלחה להגיש תלונה מקוונת. "משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש", אמרה גברעם, שתיארה כי המקרה אירע לפני כשנתיים, וכשהגיע להתלונן הלילה, הפקיד בכניסה שאל אותה "למה רק עכשיו?. עניתי לו - כי פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. והוא שתק".

בנובמבר 2021 חשפה א', שיצרה קשר עם תוכנית "הצינור" מיד עם התפוצצות הפרשה, עדות אונס חדשה נגד אביטל. א' נמנעה מלדבר עד אז על הפרשה עקב טראומה נפשית מורכבת אתה היא התמודדה מאז האירוע, אך לאחר טיפולים רבים שעברה וברקע שהייתו של אביטל בחו"ל - החליטה לספר את סיפורה.

"ירדנו למטה במדרגות, לא ראיתי אנשים, ואז הוא סגר את הדלת", סיפרה א' והוסיפה: "ואז הוא חסם אותי עם היד. אחרי שהבנתי לאיזה כיוון שי רוצה ללכת, סוג של קפאתי. הוא אנס אותי, היה לי כל כך לא נעים וגם הרגשתי חסרת אונים. חיכיתי שזה ייגמר". עורכי דינו של אביטל הכחישו את הטענות.