הפרקליטות דוחה הטענות: לא הסתרנו את תמלילי חקירת אור אלוביץ'

בשבוע שעבר טענו הזוג אלוביץ' כי קיימים פערים בין התמליל בחומר החקירה לבין התיעוד הקולי במסגרת תיק 4000. בפרקליטות הכחישו: "כל החומרים נמסרו לעיונם - רק כך יכלו למצוא פערים"

זמן צפייה: 04:14

הפרקליטות דחתה הבוקר (ראשון) את טענות משפחת אלוביץ', לפיהן ניסתה להסתיר את תמלילי חקירת אור אלוביץ', בנם של שאול ואיריס, המעורבים בפרשת "תיק 4000". כמו כן, היום נודע כי הדיון הבא בתיקי נתניהו יתקיים ב-6 בדצמבר. ראש הממשלה ושאר הנאשמים מחויבים להגיע.

על פי הטענות, בדיון שנערך בשבוע שעבר, סיפרה עורכת דינם של שאול ואיריס כי קיימים פערים משמעותיים בין התמליל המצוי בחומר החקירה לבין התיעוד הקולי. מדובר בתיעוד של שיחה בין אור אלוביץ', שנחקר כחשוד, לחוקרת שחקרה אותו.

לטענת המשפחה, התמלול נערך באופן חסר - ובמכוון, זאת על מנת "שיסתיר פעולות פסולות של החוקרת העולות מהתיעוד הקולי", לשון ההודעה. טענתם היא שבמסגרת שיחה זו, ביקשה החוקרת מאור לשכנע את אביו שיהפוך לעד מדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שבוטלו: משרד החינוך יחזיר להורים תשלומי המסעות לפולין

"אתם סרטן": האלימות כלפי המפגינים בשדרות לפני התקיפה • תיעוד

המחאה מול מעון רה"מ: 12 מפגינים נעצרו – 6 מהם פעילי ימין

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: ללא קרדיט

"יובהר כי אין כל בסיס לטענות בדבר הסתרת חומרי חקירה או פעולה מכוונת שנועדה למנוע מהם עיון בחומרים", כתבו בפרקליטות, "נהפוך הוא – מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול".

עוד הסבירו בפרקליטות כי במהלך השבוע שקדם לדיון, סייעו נציגיהם לעורכי דינם של הזוג אלוביץ' לאתר את התמליל, והם אלה שהפנו אותם לתיעוד הקולי הקיים בחומר החקירה, זאת על מנת שיוכלו לוודא שקובץ התמלול אכן מתייחס לאותה שיחה. "ברור שהתנהלות זאת אינה עולה בקנה אחד עם הטענות לניסיון הסתרה".

בפרקליטות אמרו כי הטענות על הסתרה "מפתיעות מאוד, בלשון המעטה, נוכח השיח הפתוח והמתמשך בין נציגי הפרקליטות לבין עורכי דינם של הזוג - בתכתובת, בשיחות טלפון ובאיתור חומרים ספציפיים".

איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק
איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק | צילום: חדשות 13

"חשוב לציין", הוסיפו בכתב התגובה, "פעמים רבות, ולא רק בתיק זה, קיימים פערים בין התיעוד הקולי לבין התמלילים וזאת בשל הקושי בשמיעת הדברים או בהבנת השיח בין החוקר לנחקר". בפרקליטות הסבירו כי לעיתים קרובות המתמללים אינם מכירים את הנושא הנחקר, וכי לפעמים המשוחחים נכנסים זה לדבריו של זה.

פערים אלה, הבהירו, "באים לידי ביטוי בתמליל באמצעות המילים 'לא ברור' או 'שלוש נקודות'. חוסרים אלה אינם נובעים מניסיון הסתרה של האמור בהקלטה, אלא מהשמטות של המתמלל אשר כפי הנראה לא הבין מילים ומשפטים ששמע בהקלטה".

שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בני הזוג אלוביץ' הגיבו לתשובת המדינה באמצעות באי כוחם עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר וכתבו כי "נותר רק לתמוה כיצד גם בהזדמנות זו לא טרחה הפרקליטות להפנות את תשומת הלב לפערים שבין ההקלטה לתמליל ולהעביר את התמליל המתוקן".