לאחר שנחשד בהדלפה: קצין בכיר במשטרה נבדק בפוליגרף

רנ"צ קובי שבתאי טען בפני הוועדה לחקר האסון במירון כי תנ"צ שמעון נחמני, שהעיד בוועדה ושלח לחבריה חומרים, נבדק במכונת אמת כדי לברר האם העביר מידע מהשיחה עמו לתקשורת. "עצם זה ששיחה שלי איתו יצא לתקשורת זה לא נראה טוב בפני הארגון"

המפכ"ל קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

קצין בכיר ערך בדיקת פוליגרף לאחר שהמפכ"ל חשד ששיחה עמו דלפה לתקשורת, כך עלה היום (שני) מעדותו של המפכ"ל בוועדת החקירה. במהלך העדות עלה נושא הדחתו מתפקיד של ראש חטיבת האבטחה, תנ"צ שמעון נחמני, אשר העיד גם הוא בפני הוועדה והתברר כי שלח לחברי הוועדה חומרים.

הדבר הכעיס את המפכ"ל, שקיים איתו כמה ריאיונות, ולאחר מכן אף ערך איתו שיחה אישית במרחב לכיש. בעקבות אותה שיחה ערך נחמני בדיקת פוליגרף, על מנת לבדוק האם הוציא חומרים מהפגישה. "עצם העובדה שהוועדה המכובדת עוסקת בעניין שיבוצו של נחמני - הוא השיג את יעדו", אמר שבתאי.

השופטת ברלינר שאלה את על העובדה שהוא נאלץ לעזוב את תפקידו, ושבתאי ענה: "הצעתי לו את מרחב שרון ואת תפקיד סגן ראש אגף סייף, לא התאים לו. מיוזמתי הרמתי טלפון לנחמני". כשנשאל המפכ"ל על ידי השופטת מדוע שליחת חומרים לוועדה מהווה בעיה, ושבתאי ענה כי "אם יש מסמך לא הבנתי למה הוא לא מעביר דרך הגוף שהקמנו".

"אז למה הוא נשלח לפוליגרף?", שאלה השופטת את המפכ"ל, שענה כי הקצין הבכיר ביקש בעצמו להיבדק לאחר שטען כי הוא לא העביר את המידע לתקשורת בצורה ישירה. שבתאי הוסיף כי "עצם זה ששיחה שלי איתו יצא לתקשורת זה לא נראה טוב בפני הארגון".