חזי לוי לרופאה שהוטרדה מינית: "לא אקבל התבטאויות נגד ביה"ח"

הקלטות שפורסמו בחדשות 13 חושפות שמנכ"ל ביה"ח ברזילי דאז רמז לאשת הצוות הרפואי הבכירה שטענה כי הוטרדה על ידי רופא שלא לפרסם את הסיפור, אך הבהיר לה: "לא רוצה לטאטא את זה מתחת לשטיח"

זמן צפייה: 07:51

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי התנה את הישארותה של רופאה בכירה שהתלוננה על הטרדה מינית בבית החולים ברזילי, כאשר שימש שם כמנכ"ל, בכך שלא תדבר נגד בית החולים בתקשורת - כך עולה מההקלטות שפורסמו היום (רביעי) בחדשות 13.

בימים אלה, כידוע, מתקיימת חקירה של נציבות שירות המדינה בחשד שמנהל מחלקה בבית החולים ברזילי הטריד מינית רופאה בכירה. על הפרשה דווח לראשונה בחדשות 12. בהקלטות, מתארת הרופאה לפרופסור הלוי מה אירע בינה לבין הרופא: "במהלך כנס איגוד, הדוקטור מתיישב לידי ומתחיל לחכך את רגלו ברגליי. אני מנסה להזיז את הרגל אבל הוא מחזיק בידו את רגלי וממשיך לחכך את רגלו בשלי".

"ב-20 בפברואר, מבקש ממני הדוקטור - שוב בכנס איגוד, לחכך את רגליו בשלי וגם הפעם נוגע בידי ומלטף אותה", סיפרה. "אני מנסה להזיז לו את הרגל והיד, אבל הוא תופס בהן בחוזקה וממשיך לחכך". אחד המקרים, הוסיפה, התרחש במהלך ניתוח. "הוא נכנס לפעולה למרות שלא ביקשתי ממנו עזרה. הוא התלבש בצורה סטרילית. כשאני מכניסה את המחט לתוך בית החזה של המטופל, אני מתחילה להכניס את ה'וויר', הוא אוחז לפתע בידי בחוזקה וממשש אותה. אני רועדת ואומרת שזה מפריע - ורק אז הוא מזיז את ידו מידי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגיע למחסום, מאיץ – ופוגע בלוחמת: תיעוד הפיגוע באבו דיס

מזכ"ל האו"ם: קורא לישראל לזנוח את תוכנית הסיפוח שלה

הוארך מעצר החשוד בסחיטת הכדורגלנים: מכחיש קשר לאירוע

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

בשלב זה, החל לוי להפציר ברופאה להתלונן על המקרה. "אני לא רוצה לטאטא את זה מתחת לשטיח", אמר, "בלי קשר לתהליך - כבודך חייב להישמר כרופאה וכאישה, ואם אלו הם פני הדברים - הדרך לטפל בזה היא להתלונן, והיא (הממונה על נפגעות תקיפה מינית) תפתח תהליך מול הנציבות".

בהמשך, כאשר החל הליך הכולל ממומנים בבית החולים על הטרדות מיניות, לוי השמיע דברים מעט שונים בקשר לפרשה. "אם תחליטי להישאר כאן - אנחנו נעשה את זה, למצוא את הדרך לתת לך לעשות את הפעולות והצנתורים מהצד, אבל", הוסיף, "הדבר הזה הוא הדדי. הדדיות היא שאת תמלאי את הדיסציפלינה הנדרשת מרופא בבית החולים".

"אני מבין את הכעס שלך ואני נותן לך את כל המרחב להמשיך ולנהל את התביעה נגד מי שלכאורה הטריד אותך מינית, אבל אני לא מכבד התבטאויות נגד בית החולים. אני לא אקבל את זה. להתבטא בפרהסיה ובציבור על בית החולים שמעסיק אותך - אני לא מוכן לקבל את זה. יהיה אשר יהיה וזה חלק מהדיל".

בית החולים ברזילי באשקלון
בית החולים ברזילי באשקלון

עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הרופאה המתלוננת, סיפרה כי השיחה התקיימה לפני כשנה, וכי "הרופאה לא חשבה לצאת לתקשורת ולא דיברה מחוץ לנציבות שירות המדינה על התלונה שלה. היא כדי לעבוד". לדבריה, הרופאה היא אישה נשואה, בעלת משפחה ומומחית בתחומה.

בית הדין לעבודה, הרחיבה סדובניק, הורה לבית החולים ברזילי להחזיר את הרופאה לעבודה, זאת לאחר שפוטרה -  אולם היא הוחזרה לעבוד במחלקה אחרת. "כבר תקופה ארוכה היא נאלצת לא לעבור בתחום המומחיות שלה - אבל המטריד ממשיך לעבוד בתפקידו".

תגובת פרופסור חזי הלוי: "אני דוחה כל הטרדה על רקע מגדרי. צר לי שנלקחו קטעים משיחות ללא הקונוטציה של כל השיחה. אני חוזר ואומר שאני ביקשתי מעובדי בית החולים לא להשמיץ את בית החולים בתקשורת ובמדיה, אלא לאחר שמוצו כל ההליכים בבית החולים".

תגובת בית החולים ברזילי: "הרופאה פוטרה לאחר הליך שימוע כדין, לאור כשלים בתפקוד מקצועי ובאינטראקציה הקלינית והבין-אישית עם צוות רפואי. הרופאה פוטרה בהיותה בתקופת ניסיון ובתהליך על פי הנהלים. עם העלאת תלונה בדבר הטרדה מינית, הופנתה מידית על ידי מנהל בית החולים לממונה על הנושא מטעם נציבות שירות המדינה במרכז הרפואי".