חייב מלצרית לעשות BODY SHOT – ויפצה בעשרות אלפי שקלים

בית הדין הארצי לעבודה קיבל ערעור של מלצרית שעבדה ב"מייק'ס פלייס" והוטרדה מינית לאחר שהוכרחה לשתות שוטים של אלכוהול מגופו של לקוח. האחמ"ש ישלם לה 30 אלף שקלים, המסעדה - 120 אלף

פטיש בית משפט
פטיש בית משפט | צילום: אילוסטרציה

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט-ליבנה, קיבלה את ערעורה של מלצרית בבר "מייק'ס פלייס" בטיילת תל-אביב לאחר שזו הוטרדה מינית בעבודתה על ידי מנהל המשמרת. בית הדין האזורי לא קיבל את טענותיה, אך ביה"ד הארצי הפך את ההחלטה. אחראי המשמרת שחייב את המלצרית יפצה אותה ב-30 אלף שקלים והמסעדה תפצה אותה ב-120 אלף שקלים.

באירוע המדובר הוכרחה המלצרית על ידי אחראי המשמרת לשתות שוטים של אלכוהול מגופו של לקוח ואף שלקוח ישתה שוט אלכוהול מגופה שלה. "לא יכולה להיות פרשנות אחרת שאירוע ה-BODY SHOT הוא מעשה בעל אופי מיני בוטה ביותר, ועל פי טיבו וטבעו הוא מעשה מגונה", קבעה השופטת.

אירוע ההטרדה התרחש בסופה של משמרת בבר, בסביבות השעה 2 לפנות בוקר. מנהל המשמרת קרא למלצרית להיכנס פנימה והזמין אותה לבצע איתו ועם לקוח נוסף ששהה בבר "בודי שוטס". היא סירבה להצעה, אולם אחראי המשמרת המשיך לשכנע אותה. חרף סירובה, אחראי המשמרת הורה ללקוח להרים אותה ולהניחה על הבר בשכיבה על הגב. המלצרית הייתה נבוכה ומבולבלת מהסיטואציה אליה נקלעה ולפיכך לא התנגדה פיזית למעשה. בעודה שוכבת על גבה על הדלפק, אמר לה אחראי המשמרת מספר פעמים "את חייבת לעשות את זה", וגם "אני לא מוכן לקבל לא כתשובה".

כחלק מהמעשה פיזר אחראי המשמרת מלח על צווארה של המערערת והורה לה להרים את חולצתה. בשלב זה אמר אחראי המשמרת ללקוחות שהיו בבר באותה עת "בטוח הולכים לפטר אותי על זה". הלקוח טיפס על הדלפק ורכן מעל גופה של המלצרית וליקק את צווארה ובטנה. לאחר מכן דחף אחראי המשמרת פרוסת לימון לפיה של המערערת והורה ללקוח לקחת באמצעות לשונו את פרוסת הלימון.

אחראי המשמרת לא עצר כאן ודרש מהמלצרית לעלות על הדלפק כשהיא ישובה על הלקוח ואוחזת את ידיו. אז האחמ"ש משך אותה ודחף בחוזקה את ראשה מטה עד ששפתיה הוצמדו לבטנו של הלקוח. בבר  היו מספר לקוחות באותה עת שצפו במקרה, וחלקם גם צילמו את הנעשה במכשירי הטלפון הניידים שלהם. לאחר שהניחו למלצרית, היא יצאה למרפסת הבר ופרצה בבכי.

אחרי שהתלוננה נפגשה המלצרית עם אחד מבעלי המקום. הוא מצידו טען לאחר שהשניים צפו ביחד בסרטונים כי היא "נהנית". בסוף הפגישה שאל אותה המנהל מה היא רוצה "להוציא" מתלונתה והציע לה תמורה כספית אם תסכים לוותר על תלונתה".