חוקרי מח"ש סבורים: גרסת הקצין שירה בסלמון טקה - אמינה

גורמים המעורים בחקירה טענו כי מסתמן שהשוטר אכן חש בסכנת חיים בעת הירי. במשפחתו של טקה עדיין סבורים שמדובר בהריגה. כזכור, מוקדם יותר השבוע הקצין היורה הוצא לחופשה כפויה של חודש

זמן צפייה: 01:10

הירי בסלמון טקה: חוקרי מח"ש שמעורים בחקירה מאמינים לגרסת השוטר, לפיה הוא חש בסכנת חיים בעת הירי שהביא למותו של טקה, וטוענים שהיא אמינה. במשפחתו של טקה עדיין סבורים שמדובר בהריגה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע מחלקת המשמעת של המשטרה החליטה להשעות את הקצין שחשוד בירי בסלמון טקה, ולהוציא אותו לחופשה כפויה של 30 ימים. מקורב לקצין אמר כי "הוא רוצה לחזור למשטרה ולשרת בה כקצין כפי שרצה עוד לפני המקרה". מחר צפוי עורך הדין יאיר נדשי המייצג את הקצין, למסור תגובה להחלטה.

לכתבות נוספות בנושא >>

אביו של סלמון טקה: "במקום להגיע לאמת – מכפישים את שם בני"

השוטר החשוד בירי בסלמון טקה הוצא לחופשה כפויה של חודש

משפחת טקה מאיימת: נפנה לבג"ץ אם לא יועברו אלינו חומרי החקירה

סלמון טקה ז''ל
סלמון טקה ז''ל | צילום: חדשות 13

בתוך כך, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, הורו להקים צוות מיוחד שיפעל להבטיח טיפול יעיל ואפקטיבי מצד המשטרה ומח"ש בתלונות מצד בני העדה האתיופית, ובראשו יעמדו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וסגן המפכ"ל. זאת, לאחר הסערה הגדולה וגל המחאות שעורר הירי בצעיר.

הקמת הצוות הגיעה בעקבות מספר התייעצויות שהתקיימו בימים האחרונים בצמרת משרד המשפטים, פיקוד המשטרה ומערכת אכיפת החוק, לרבות שתי ישיבות שקיים מנדלביט עם נציגים של קהילת יוצאי אתיופיה, בהשתתפות מ"מ מפכ"ל המשטרה, מנכ"לית משרד המשפטים, פרקליט המדינה, נציגים של הפיקוד הבכיר במשטרה וגורמי התביעה המשטרתית, נציגים בכירים של יעוץ וחקיקה ופרקליטות המדינה, מנהלת מח"ש וראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות.