שפך עליה מים וסטר לה: מטפל הואשם בהתעללות בקשישה • תיעוד

בצילום ממצלמות האבטחה נראה דיב עוודאללה, שעבד במוסד הסיעודי "הררית" שבמעלה החמישה, סוטר לניצולת שואה בת ה-89 בחוזקה פעם אחר פעם - עד שנגרמו לה שטפי דם קשים בפניה

זמן צפייה: 02:10

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד דיב עוודאללה, מטפל במוסד הסיעודי "הררית" שבמעלה החמישה, בגין התעללות בקשישה ניצולת שואה בת 89 שמאושפזת במוסד במצב דמנטי וסיעודי. מכתב האישום עלה כי הוא ביצע בה שורה של מעשי התעללות אכזריים וגרם לה כאב רב וחבלות. בתיעוד ממצלמות המוסד הוא נראה כשהוא מכה אותה עד לשטפי דם בפניה, ושופך עליה מים עד כדי חנק.

בתיעוד מתוך המוסד הסיעודי שהגיע לידי חדשות 13 אפשר לראות כיצד עוודאללה נכנס לחדר שבו שוהה הקשישה וסוטר לה בחוזקה פעם אחר פעם, סטירות שגרמו לה שטפי דם קשים בפניה. באחד הימים, עוודאלה לא מסתפק בכך, מגיע לחדרה של הקשישה עם בקבוק מים, ומתיז אותו בפניה עד שהיא מתקשה לנשום. "אנחנו נכנסנו לחקירה מאוד רגישה", ציין רפ"ק יוני ממן, קצין חקירות תחנת הראל, "מחזה לא קל לצפייה. לצערי הרב, מדי פעם אנחנו נתקלים באירועים מעין אלה, אירועים שמה שנקרא נכנסים לנו ללב. זאת הסבתא של כולנו וככה הייתה ההתייחסות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

חשד להתעללות בקשישה בת 89: נעצר עובד במעון סעודי סמוך לי-ם

"משכה בשיער והפילה לרצפה": מטפלת מואשמת בהתעללות בקשישה

חשד: צעיר שדד קשיש בן 84, גרם לשברים בגופו – ונמלט

המואשם בהתעללות בקשישה
המואשם בהתעללות בקשישה | צילום: חדשות 13

עורכת דינו של עוודאללה, עו"ד בדריה עותמאן, טוענת כי "מרשי לא ביצע את המעשים המיוחסים לו. אנחנו טוענים לכרסום משמעותי בחומר הראיות בתיק. בסך הכול הוא עבד במקום הזה, לא יותר מזה".

היום כאמור הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום חמור נגדו ומעצרו הוארך עד תום ההליכים. עו"ד רחל אהרוני מפרקליטות מחוז ירושלים ציינה: "זה קשה מאוד. זה לא קל לראות את התמונות. כתב האישום מייחס לנאשם, אותו אדם שאמור לשמור על שלומה וביטחונה, הוא מייחס לו תקיפה חמורה שלה".

דיב עוודאללה, מואשם בהתעללות בקשישה
דיב עוודאללה, מואשם בהתעללות בקשישה | צילום: חדשות 13

מקיבוץ מעלה החמישה המפעיל את המוסד הסיעודי "הררית" נמסר בתגובה: "לצערנו, אירוע חריג זה אינו משקף את ערכי הטיפול, את הניסיון ואת רוח הצוות. נעשה ככל שנדרש על מנת לשמור על ביטחונם ובריאותם של דיירי הבית".

המקרה הזה מצטרף לשורה בלתי נתפסת של התעללויות שנחשפו לאחרונה במוסדות סיעודיים ברחבי הארץ. רישות המוסדות במצלמות חדישות אומנם מגדיל את מספר המקרים שמתגלים, אבל חוקרי המשטרה יודעים כי יש עדיין מקרים רבים שלא נחשפו, קשישים וקשישות רבים חסרי ישע שעדיין חווים התעללות והשפלה במקום שאמור לספק להם בית חם ובטוח בערוב ימיהם.