התלמידה שהוטרדה לכאורה ע"י מורה: "שאל מתי אבוא איתו לחדר"

חשיפת חדשות 13: בת ה-14 מבית הספר היוקרתי בשרון סיפרה כי המורה ביצע בעצמו מעשה מגונה בפניה בעת שיעור פרטי: "זה פשוט נגמר ברגע אחד". המורה ממשיך ללמד במוסד החינוכי. אחרי הפרסום באתר חדשות 13: המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 00:51

בחדשות 13 פורסם כי בבית ספר יוקרתי בשרון החלה הבוקר (רביעי) מחאה בעקבות טענות של תלמידה על הטרדה מינית מצד מורה. כעת, התלמידה בת ה-14 שפוצצה את הפרשה, סיפרה לחדשות 13 על מה שעברה ועל התחושות בבית הספר. לדבריה, המורה ביצע בעצמו מעשה מגונה בעת שהשניים היו בשיעור פרטי לבדם. במקביל, המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד החשוד.

"ישבנו בחוץ, בספסל, אחד מול השנייה", סיפרה התלמידה. "הידיים שלו היו מכוונות למטה כלפי איבר מינו והוא התחיל לרעוד למשך כ-2 דקות ולא הפסיק. עזבתי הכל והסתכלתי עליו, הייתי בהלם. הוא המשיך למרות זאת ואז זה פשוט נגמר ברגע אחד. כולם היו בשיעורים אז אף אחד לא ראה".

בנוסף, בת ה-14 סיפרה כי המורה בעבר הזמין אותה, וכן תלמידות נוספות, לחדרו והציע להן להיפגש עמו. המחאה בבית הספר פרצה לאחר שהיא התלוננה במשטרה, המורה הורחק משכבת הגיל שלה אך ממשיך ללמד בבית הספר.

"הטרדה מינית של מורה ולא עשו עם זה כלום", מחתה. "לא הרחיקו אותו מבית הספר והסכנה לא חלפה. הוא הטריד אותי מינית ואמר כל מיני אמירות של 'מתי אני איפגש איתך', 'מתי אני אבוא איתך לחדר'". לטענתה המורים מאמינים לגרסתה אך מקלים ראש בעניין ומנהל בית הספר טען שלא קרה כלום.

עו''ד עומר בללי
עו''ד עומר בללי | צילום: יח''צ

עו"ד עומר בללי, המייצג את המורה ממרכז הארץ, מסר כי "מדובר במורה ערכי, אשר עזב קריירה מצליחה בשביל לתרום למערכת החינוך. בניגוד לטענות שהושמעו כלפיו, המורה מעולם לא הטריד מינית אף נערה והוא לא הורחק מאף אחת. המורה משתף פעולה עם צוות בית הספר ועם כל גורם אחר שידרש לעניין. כשם שהנהלת בית הספר מצאה שלא דבק שום רבב פלילי או מוסרי במעשי המורה, כך גם תקבע המשטרה, ככל שתדרש לעניין.
אני מבקש מכולם, ובמיוחד מתלמידי והורי בית הספר, להתאזר בסבלנות, לא להפיץ שמועות, לא לערוך משפטי שדה ולא לבקש להקיז את דמו של המורה בכיכר העיר".

הבוקר התקיימה מחאה מחוץ לבית הספר. במכלה, מנהל בית הספר תועד כשהוא פונה אל תלמידה שמוחה: "את לא סומכת עליי שאני דואג שאת תהיי בטוחה? ילדה באה ואמרה שהיא ישבה עם מורה בחוץ, אז בגלל זה את לא בטוחה? מה קרה לכם, השתגעתם? איך הגעתם לזה שהוא אנס אותה? הם ישבו בספסל בחוץ - לא לתלות אותו בכיכר העיר, זו תלונה שאין בה שום דבר".

המנהל הוסיף בפני התלמידים המוחים: "מישהי באה ומתלוננת על מישהו אז מרחיקים אותו? זה לא עובד ככה, אתם צריכים לסמוך עלינו שאנחנו מגינים עליכם, מה אנחנו נפקיר את התלמידות שלנו?".

ממשרד החינוך נמסר כי "הבטחת מוגנות התלמידים בתוך מוסדות החינוך מהווה עקרון יסוד, ולאור זאת המשרד נוקט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח שמירה על עקרון חשוב זה. במקרה הנדון, המשרד התייחס בכובד ראש לתלונות, ומיד עם קבלתן הן טופלו באופן מידי. בתוך כך, כדי להבטיח את שלומם ומוגנותם של התלמידים, נערכה בינם לבין המורה הפרדה. הנושא הועבר לחקירת המשטרה והמשרד עומד עימם בקשר כדי ללוות את הנושא ולפעול בהמשך בהתאם".