תיק המעונות: מסתמן - שרה נתניהו תודה ותורשע בעבירה פלילית

נציגי הפרקליטות ועורכי דינה של רעיית רה"מ החליפו טיוטות לעסקה, במסגרתה תודה ב"ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה". העונש הצפוי: קנס של עשרות אלפי שקלים

זמן צפייה: 00:46

תיק המעונות: בתום פגישה שהתקיימה אתמול (חמישי) בין נציגי הפרקליטות לעורכי דינה של שרה נתניהו, מסתמן כי רעיית ראש הממשלה תודה ותורשע בעבירה פלילית שנקראת "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה". המשמעות היא שנתניהו לא תודה בכך שרימתה את המדינה. הוחלפו טיוטות בין הצדדים, והעונש הצפוי יהיה קנס של עשרות אלפי שקלים, בניגוד למה שהמדינה רצתה. בשבוע הבא תהיה פגישה אצל השופט המגשר, והעסקה כולה טעונה אישור של שרה נתניהו, שטרם אישרה את העסקה.

לפני כחמישה חודשים, השופט המגשר בפרשת המעונות הציע לשני הצדדים שלוש הצעות ליישוב התיק - כך נודע לחדשות 13. ההצעה הראשונה הייתה ששרה נתניהו תשלם חצי מיליון שקלים לקופת המדינה, ובתמורה ההליך הפלילי יבוטל. ההצעה השנייה – נתניהו תשלם 200 אלף שקלים, תודה בסעיף 416 לחוק העונשין, שמשמעותו ניצול של טעות הזולת שאין בה מרמה – ולא תורשע, וההצעה השלישית – נתניהו תודה ותורשע בסעיף 500(8) לחוק העונשין, שמשמעותו השגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, ותישא בתשלום קנס ובעונש מאסר על תנאי.

שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו
שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במהלך התהליך, פנה המגשר לצדדים ואמר להם כי "זה לא התיק הכי חמור שפגשתי, אבל אני שמח שגם בתיק כזה נותנים את הדעת להתנהלות שהיא לא תקינה. האינטרס הציבורי הוא שהתיק לא ינוהל. גם אם ההרשעה תהיה בעבירות חלופיות, מבחינת הגברת נתניהו זה יהיה סוף העולם".

לפני כחודשיים נחשפו בחדשות 13 יומני ניר חפץ, שבעקבותיהם הוחלט להגיש כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה בתיק המעונות. היומנים מספקים מידע שתועד בזמן אמת וחושפים כיצד אנשים שבאו לשרת את המדינה מצאו את עצמם, לכאורה, משרתים את גחמותיהם הפרטיות של בני הזוג נתניהו.

בחודש נובמבר אשתקד הוחלט כי תיק המעונות יילך לגישור פלילי. כך נקבע לאחר שהפרקליטות הודיעה שהיא מוכנה להליך, שיתקיים אצל סגן נשיא בית המשפט השלום בירושלים, השופט מרדכי כדורי. מדובר בהליך שגרתי שנעשה במקביל לניהול התיק העיקרי.