תיק המעונות: סוכם הסדר טיעון עם שרה נתניהו - תשלם 55 אלף שקל

הפרקליטות הגיעה להסכם עם רעיית רה"מ, לפיו היא תורשע בעבירת "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה", אך ללא קלון. עזרא סיידוף יורשע גם הוא באותה עבירה, וירצה מאסר על תנאי

זמן צפייה: 01:25

(בווידיאו: דיווח בתום פגישה שהתקיימה לפני כשבוע וחצי בין נציגי הפרקליטות לעורכי דינה של נתניהו)

תיק המעונות: הפרקליטות הגיעה היום (רביעי) להסדר טיעון עם שרה נתניהו ועזרא סיידוף. נתניהו תורשע בעבירת "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה", כשהמשמעות היא שלא תודה בכך שרימתה את המדינה. עוד במסגרת ההסדר, נקבע שלא יהיה קלון בעבירה שעברה נתניהו. רעיית ראש הממשלה תשלם 55 אלף שקלים, מתוכם עשרת אלפים שקלים כקנס, ו-45 אלף שקלים שיושבו לקופת המדינה. עזרא סיידוף, לשעבר סמנכ"ל המבצעים והנכסים במשרד ראש הממשלה, יורשע גם הוא באותה עבירה בפרשות המעונות, המלצרים והשפים. עונשו יהיה מאסר על תנאי שעות לתועלת הציבור וקנס של עשרת אלפים שקלים.

ח"כ שלי יחימוביץ מסרה בתגובה להסדר: "כתב האישום בפרשת המעונות היה צריך להיות מוגש נגד ראש הממשלה ולא נגד אשתו. הוא נבחר הציבור, ולא היא. ההנחה שמה שמתרחש בבית הוא באחריות האישה – שוביניסטית ומקוממת. אין זה מפחית כהוא זה את חומרת העובדה שבבית ראש הממשלה התבצעה עבירת ניצול מכוון של טעות הזולת, שרק בשל עסקת הטיעון באה במקום סעיפי מרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים".

כזכור, לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי פרקליטי אשת ראש הממשלה נפגשו עם נציגי הפרקליטות כדי לקדם מתווה של הסדר טיעון, לפיו נתניהו תודה ותורשע בעבירה פלילית של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה ושתלם קנס של עשרות אלפי שקלים.

עוד בחדשות 13 >>

תיק המעונות: מסתמן – שרה נתניהו תודה ותורשע בעבירה פלילית

מסתמן: שרה נתניהו תודה ותורשע בעבירה מופחתת בתיק המעונות

העובדת שתבעה את שרה נתניהו: "הרחתי אלכוהול מפיה"

עזרא סיידוף
עזרא סיידוף | צילום: חדשות 13

לפני כחמישה חודשים, השופט המגשר בפרשה הציע לשני הצדדים שלוש הצעות ליישוב התיק - כך נודע לחדשות 13. ההצעה הראשונה הייתה נתניהו תשלם חצי מיליון שקלים לקופת המדינה, ובתמורה ההליך הפלילי יבוטל. ההצעה השנייה – שתשלם 200 אלף שקלים, תודה בסעיף 416 לחוק העונשין שמשמעותו ניצול של טעות הזולת שאין בה מרמה – ולא תורשע, וההצעה השלישית – נתניהו תודה ותורשע בסעיף 500(8) לחוק העונשין, שמשמעותו השגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, ותישא בתשלום קנס ובעונש מאסר על תנאי.

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

במהלך התהליך, פנה המגשר לצדדים ואמר להם כי "זה לא התיק הכי חמור שפגשתי, אבל אני שמח שגם בתיק כזה נותנים את הדעת להתנהלות שהיא לא תקינה. האינטרס הציבורי הוא שהתיק לא ינוהל. גם אם ההרשעה תהיה בעבירות חלופיות, מבחינת הגברת נתניהו זה יהיה סוף העולם".

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: חדשות 13

כזכור, בחודש ינואר נחשפו בחדשות 13 יומני ניר חפץ, שבעקבותיהם הוחלט להגיש כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה בתיק המעונות. היומנים סיפקו מידע שתועד בזמן אמת וחשפו כיצד אנשים שבאו לשרת את המדינה מצאו את עצמם, לכאורה, משרתים את גחמותיהם הפרטיות של בני הזוג נתניהו.

בחודש נובמבר אשתקד הוחלט כי תיק המעונות יילך לגישור פלילי. כך נקבע לאחר שהפרקליטות הודיעה שהיא מוכנה להליך, שיתקיים אצל סגן נשיא בית המשפט השלום בירושלים, השופט מרדכי כדורי. מדובר בהליך שגרתי שנעשה במקביל לניהול התיק העיקרי.

על פי כתב האישום, סייע סיידוף לאשת ראש הממשלה להשתמש בכספי המדינה על מנת לממן חשמלאי למעון הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה, כמו גם להשגת תשלום עבור מלצרי צמרת שדרשה, וכן וארוחות שמחירן עמדו על סכום של מאות אלפי שקלים. לפי כתב האישום, נתניהו הזמינה ארוחות ממסעדות יוקרתיות בשווי של כ-360 אלף שקלים, בתקופה שבין ספטמבר 2010 למארס 2013 בין מסעדות היוקרה שמהן הזמינה נתניהו ארוחות למעון היו המוציא, מחניודה, ספרה,, ושרתון פלאזה.

בכתב האישום נכתב כי "הנאשמים קיבלו דבר במרמה, בכך שהביאו את החשבות לידי תשלום מאות אלפי שקלים כאמור לעיל, כל זאת בנסיבות מחמירות. הנסיבות המחמירות מתבטאות בין היתר בגובה הסכום, בפעולה המתוכננת, המתמשכת והשיטתית, בטיבם של מצגי השווא, בביצוע המעשים במעון הרשמי של ראש הממשלה, ברום מעמדם של הנאשמים, בהחטיאם עובדי ציבור ועובדים נוספים, ובהיות הכספים כספי ציבור".