לאחר שחתמה על הסדר טיעון: כתב אישום מתוקן הוגש נגד אשת רה"מ

לפי ההסדר, נתניהו תורשע בעבירה פלילית לפיה "ניצלה במכוון את טעות החשבים במשרד" - עבירה ללא מרמה או הונאה, ותשלם קנס ופיצוי בסך 55 אלף שקלים. סכום הארוחות קוצץ בחצי, ל-175 אלף שקלים

זמן צפייה: 01:01

פרשת המעונות: הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום מתוקן נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, בהתאם להסדר הטיעון עליו חתמה מוקדם יותר הבוקר ולאחר שהודיעה אתמול כי היא מסכימה להסדר. ההסדר כולל הודאה בעבירה פלילית ופיצוי וקנס בסך 55 אלף שקלים - אך במקום שנתניהו תואשם ב"רמיה והונאה", היא מואשמת ב"ניצול מכוון של טעות החשבים במשרד".

בכתב האישום המקורי צוין במפורש שנתניהו רימתה והונתה את המדינה לגבי הסתרת המבשלת, במתוקן המילים "רמייה והונאה" אינן מוזכרות. בנוסף, סכום הארוחות המפורט בכתב האישום העדכני קוצץ בחצי - כלומר עומד על 175 אלף שקלים במקום 350 אלף שקלים. הדיון שבו צפויה נתניהו להודות בעבירה ולהיות מורשעת יתקיים ב-16 ביוני בבית משפט השלום בירושלים.

בתגובה לכתב האישום, מסרה הפרקליטות כי "הודאת הגברת נתניהו בעובדות המתוארות ובביצועה של עבירה הפלילית והסכמתה להיות מורשעת בה, מבטאת לקיחת אחריות, שלה יש לתת משקל רב בנסיבות העניין, בוודאי כאשר משך תקופה ארוכה היא סירבה להודות כי ביצעה עבירה פלילית וטענה כי לא נפל במעשיה כל פגם. להודאה זו ולהרשעה, יש חשיבות רבה מבחינה ציבורית".

לעוד כתבות בנושא:

שרה נתניהו לפרקליטות: אחתום על הסדר טיעון בפרשת המעונות

תיק המעונות: המדינה צפויה להגיש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו

תיק המעונות: סוכם הסדר טיעון עם שרה נתניהו – תשלם 55 אלף שקל

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כשבועיים הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון עם שרה נתניהו ועזרא סיידוף, לפיו נתניהו לא תודה בכך שרימתה את המדינה. עוד במסגרת ההסדר, נקבע שלא יהיה קלון בעבירה שעברה נתניהו. נקבעי כאמור שרעיית ראש הממשלה תשלם 55 אלף שקלים, מתוכם עשרת אלפים שקלים כקנס, ו-45 אלף שקלים שיושבו לקופת המדינה. עזרא סיידוף, לשעבר סמנכ"ל המבצעים והנכסים במשרד ראש הממשלה, יורשע גם הוא באותה עבירה. עונשו יהיה מאסר על תנאי, שעות לתועלת הציבור וקנס של עשרת אלפים שקלים.

עיקרי הסדר הטיעון נחשפו כבר לפני כחודש בחדשות 13 כי פרקליטי אשת ראש הממשלה נפגשו עם נציגי הפרקליטות כדי לקדם מתווה של הסדר טיעון, לפיו נתניהו תודה ותורשע בעבירה פלילית של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה ושתלם קנס של עשרות אלפי שקלים.

לפני כחצי שנה, השופט המגשר בפרשה הציע לשני הצדדים שלוש הצעות ליישוב התיק. ההצעה הראשונה הייתה נתניהו תשלם חצי מיליון שקלים לקופת המדינה, ובתמורה ההליך הפלילי יבוטל. ההצעה השנייה – שתשלם 200 אלף שקלים, תודה בסעיף 416 לחוק העונשין שמשמעותו ניצול של טעות הזולת שאין בה מרמה – ולא תורשע, וההצעה השלישית – נתניהו תודה ותורשע בסעיף 500(8) לחוק העונשין, שמשמעותו השגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, ותישא בתשלום קנס ובעונש מאסר על תנאי.

במהלך התהליך, פנה המגשר לצדדים ואמר להם כי "זה לא התיק הכי חמור שפגשתי, אבל אני שמח שגם בתיק כזה נותנים את הדעת להתנהלות שהיא לא תקינה. האינטרס הציבורי הוא שהתיק לא ינוהל. גם אם ההרשעה תהיה בעבירות חלופיות, מבחינת הגברת נתניהו זה יהיה סוף העולם".

סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף
סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף | צילום: חדשות 10

בחודש ינואר נחשפו בחדשות 13 יומני ניר חפץ, שבעקבותיהם הוחלט להגיש כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה בתיק המעונות. היומנים סיפקו מידע שתועד בזמן אמת וחשפו כיצד אנשים שבאו לשרת את המדינה מצאו את עצמם, לכאורה, משרתים את גחמותיהם הפרטיות של בני הזוג נתניהו.

בחודש נובמבר אשתקד הוחלט כי תיק המעונות יילך לגישור פלילי. כך נקבע לאחר שהפרקליטות הודיעה שהיא מוכנה להליך, שיתקיים אצל סגן נשיא בית המשפט השלום בירושלים, השופט מרדכי כדורי. מדובר בהליך שגרתי שנעשה במקביל לניהול התיק העיקרי.