במשטרה בוחנים אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד שרה נתניהו

בשבועות האחרונים העבירה הפרקליטות ללהב 433 את העדויות החדשות על ההתנהלות במעון רה"מ, על מנת שיגבשו חוות דעת בעניין. בפרקליטות סבורים - יש מקום לפתוח בחקירה פלילית • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: בפרקליטות העבירו בשבועות האחרונים את העדויות החדשות על ההתנהלות במעון רה"מ לידי המשטרה, ובלהב 433 בודקים כעת אם יש מקום לפתוח בחקירת פלילית נגד שרה נתניהו או נגד מי מעובדי המעון. מי שנחשף לעדויות החדשות בפרקליטות סבור שיש מקום לפתוח בחקירה פלילית.

מראש הממשלה נמסר בתגובה: "גם אחרי שהאשמות השווא ההזויות נגד שרה נתניהו קרסו בבית המשפט לאחר עינוי של ארבע שנים של חקירות אין-סופיות, בעלות של עשרות מילוני שקלים למדינה, יש מי שעדיין לא מוכנים להרפות ממסע הציד האובססיבי נגד שרה נתניהו ומשפחת נתניהו. עד מתי?".

עוד בחדשות 13:

שרה נתניהו לא הגיעה לדיון בתביעת העובדת; השופט: "זה מקומם"

פרקליט שרה נתניהו נגד יועמ"שית משרד רה"מ: "זממה להפיל אותה"

פרקליטה של שרה נתניהו ביקש לזמן לעדות את יועמ"שית משרד רה"מ

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

פרקליטה של שרה נתניהו, יוסי כהן, החריף היום (שני) את הטון נגד יועמ"שית משרד המשפטים שלומית ברנע פרגו וטען שהיא זממה להפליל את בני הזוג נתניהו עוד משנת 2010. זאת, לאחר שביקש לזמן אותה לעדות על מנת לחקור אותה חקירה נגדית בעניין התלונות נגד נתניהו. המדינה מתנגדת להבאת פרגו לעדות.

בתוך כך, בפתח הדיון שהתקיים בתביעת שירה רבן, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, שהתלוננה על התעללות מצד אשת ראש הממשלה אמר כהן לשופט: "ברנע פרגו תצטרך להתייצב פה ולהסביר למה היא עשר שנים רודפת את ראש הממשלה ורעייתו. היא עשתה מעשה חמור מאוד ומנסה לעשות תחבולות נגד ראש הממשלה".

כאמור, בשבוע שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי פרקליטה של אשת ראש הממשלה ביקש מבית הדין האזורי לעבודה לזמן לעדות את היועמ"שית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו, בטענה כי היא עוינת את הגברת נתניהו. עוד טען כהן כי היועמ"שית היא זו שכתבה מכתבים למנדלבליט בעניין יחס לא ראוי של אשת רה"מ לעובדים במעון. לטענתו, בכוונתו לחקור אותה חקירה נגדית קשה.

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

בחודש שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 ששלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, דיווחה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על עדויות חדשות של עובדים במעון ראש הממשלה שקיבלה לפני כמה שבועות, לפיהן שרה נתניהו התייחסה אליהם באופן לא ראוי.

מהעדויות עולה כי רעיית ראש הממשלה התעמרה בעובדים, גרמה להם לעבוד בשעות לא חוקיות ודיווחה דיווחים כוזבים. היועמ"ש מסר בתגובה שהוא התחיל בטיפול בטענות. כזכור, ברנע פארגו שלחה למנדלבליט מכתב דומה כבר בחודש מארס.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "עוד הכפשות שקריות מרושעות וממוחזרות, ושוב אותה שיטה - מוצאים קומץ עובדים ממורמרים שפוטרו מתוך מאות העובדים שעבדו במעון ראש הממשלה לאורך למעלה מעשור, ומבקשים מהם להכפיש את הגברת נתניהו. די לקרוא דוגמית מתוך מאות הודעות ששלחו עובדי המעון והלשכה לשעבר לגברת נתניהו כדי להבין עד כמה הזויות, שקריות, מרושעות ומשוללות יסוד ההכפשות נגדה.