שרה נתניהו לא הגיעה לבית המשפט - השופטת המליצה למחוק את התביעה

רעיית רה"מ לשעבר לא הופיעה לדיון בתביעת לשון הרע שהגישה נגד עובדת לשעבר במעון. השופטת קוברסקי הביעה מורת רוח מכך, והבהירה כי היעדרות מהווה עילה למחיקת התביעה. עורך דינה של העובדת: "מלכתחילה לא היה מקום להגיש תביעות השתקה מבישות וחסרות שחר"

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו הייתה אמורה להתייצב היום (רביעי) בבית המשפט השלום בתל אביב, אך לא הגיעה. הדיון היה על תביעת לשון הרע שהגישה נגד עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה סילבי גנסיה. השופטת דורית קוברסקי הביעה מורת רוח מכך שנתניהו לא הופיעה לדיון, והבהירה כי היעדרותה מהווה עילה מספקת למחיקת התביעה.

השופטת הבהירה שההגנה של גנסיה מבוססת, וכן שהיא נוטה לקבל את הטענה שעניינה "אמת דיברתי". יתרה מזאת, השופטת הטילה ספק אם בכלל יש בסיס לתביעה, והמליצה לעורך דינה של נתניהו, יוסי כהן, לסלק את ההליך ולהגיש את התביעה בבית הדין האזורי לעבודה.

קוברסקי הדגישה שבכוונתה להשית על נתניהו הוצאות לאחר שהתביעה תדחה, ועל כן המליצה לעורך דינה לשוחח עם נתניהו ולהבהיר לה את הסיכונים הכרוכים בהכרעה שיפוטית, וגם בעצם בירור ההליך. בשלב זה הורתה על הפסקת הבירור המשפטי ונתנה לכהן עד לחודש יוני לעדכן את בית המשפט ביחס להליך.

עורך הדין אופיר שמשון, שמייצג את גנסיה, מסר: "אנו מברכים על החלטת והמלצת בית המשפט. הצדק יצא לאור. מלכתחילה לא היה מקום להגיש תביעות השתקה מבישות וחסרות שחר. פעם אחר פעם מתברר שנתניהו נוקטת בטקטיקה של איומים והפחדות, בכדי להסתיר התנהלותה הנפסדת, ואף מזלזלת באופן שיטתי בבית המשפט. כעת נמשיך להקדיש מאמצינו להוצאת האמת לאור ולהוכחת כל הטענות בגנות שרה נתניהו, בפרט בדבר העסקה פוגענית והתעמרות תעסוקית חמורה ממנה סבלה סילבי גנסיה".