פרשת המעונות: הפרקליטות הגישה לשופט בקשה לתיקון פסק הדין

כפי שפורסם בחדשות 13, השופט לחן ציין כי לא ניתן לדעת אם הארוחות שהזמינה שרה נתניהו היו פרטיות או נועדו לאירועים רשמיים - על אף שכתב האישום והחקירה עצמה עסקו בארוחות פרטיות בלבד

זמן צפייה: 00:40

פרשת המעונות: הפרקליטות הגישה היום (שני) לשופט אביטל חן בקשה לתיקון הטעות בגזר הדין שהוגש אתמול (ראשון) בעניין שרה נתניהו. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. בגזר הדין ציין השופט כי לא ניתן לדעת אם הארוחות שהזמינה אשת ראש הממשלה היו במסגרת פרטית או במסגרת אירועים רשמיים. זאת למרות שמכתב האישום המקורי עולה כי החקירה התמקדה בארוחות פרטיות, שככל הנראה יועדו למשפחת נתניהו בלבד. יש לציין כי לתיקון גזר הדין לא תהיה השפעה על גובה התשלום שהוטל על נתניהו.

אתמול, כאמור, הורשעה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בבית משפט השלום בירושלים בסעיף "ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה". השופט אביטל חן הודיע כי הוא מכבד את הסדר הטיעון שעליו סוכם, לאחר שנתניהו הודתה בכתב האישום המתוקן. במסגרת ההסכם, תידרש נתניהו להחזיר 45 אלף שקלים לקופת המדינה, וכן לשלם קנס בגובה של 10,000 שקלים.

"התיק הזה הוא בעיקר תיק של פרופורציה", אמר השופט לאחר ההרשעה. "אכן הנאשמת השתמשה באופן לא ראוי בכספי ציבור, אבל אני רוצה לומר מספר דברים - מטענות הצדדים עולה כי בעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק. הארוחות שנצרכו הוזמנו גם, ואולי בעיקר, לאורחי רה"מ ורעייתו. אין חולק שמדובר במעון אירוח רשמי עם אורחים מכובדים. הנאשמת נעדרת עבר פלילי כלשהו, היא נטלה אחריות וחסכה זמן שיפוטי רב. גם הזמן שחלף מביצוע העבירה מצדיק הקלה בעונש". בתום הדיון, אמרה נתניהו לשופט: "סבלתי מספיק".

עוד בחדשות 13:

פרשת המעונות: אשת רה"מ הורשעה בעבירה פלילית

נתניהו על הרשעת רעייתו בפלילים: "הסתיים מסע ציד של 4 שנים"

תיק המעונות: סוכם הסדר טיעון עם שרה נתניהו – תשלם 55 אלף שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

עם תחילת הדיון, שאל השופט את נתניהו אם כתב האישום מוכר לה, והיא השיבה בחיוב - מהלך שמשמעותו הודאה בעבירה. לדברי נציג הפרקליטות, "הסדר הטיעון הושג לאחר הליך משמעותי. כמו בכל הסדר טיעון יש ויתורים - ומהצד שלנו נעשה ויתור משמעותי". עורך דינה של נתניהו, יוסי כהן, נקב בעבירה המיוחסת לאשת ראש הממשלה, והדגיש: ״ניצול מכוון של טעות הזולת שלא במרמה. שוב - ללא מרמה״. לדבריו, ״מתחילת החקירה החלו ההדלפות, כל ערב וכל יום. אף אדם לא היה יכול לעבור את מה ששרה עברה במשך כל התקופה הזו. במשך 6 שנים חקרו וחקרו כל דבר שהיא אמרה״.

בהתייחס להסדר הטיעון ולעונש שעליו הוחלט, הצהיר כהן כי האינטרס הציבורי נשמר. לדבריו, "יש עונשים בלתי כתובים - זה מסוג העונשים הקשים ביותר". עוד הוסיף הפרקליט כי דיון בשאלת הקלון לא יתקיים כעת, אלא בעוד חודש או חודשיים.

מדובר בעבירה ברף פלילי נמוך, שעליה הסכימו עורכי דינה של נתניהו והפרקליטות. במקביל, צפויה הפרקליטות להגיש תביעה אזרחית נגד נתניהו, במידה שהיועמ"ש יאשר זאת. במסגרת התביעה האזרחית, במידה שתוגש, תוכל הפרקליטות לדרוש כי נתניהו תשלם 175 אלף שקלים - סכום הארוחות שעליו סוכם בכתב האישום המקורי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון | צילום: שרון רביבו

אמש הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלטת בית המשפט להרשיע את אשתו שרה בעבירה פלילית ואמר: "שרה עברה ארבע שנים של גיהינום מול מכלל האשמות שלא נשאר מהם דבר. היום כשהיא החליטה לא ללכת למשפט היא אמרה שהיא סבלה מספיק ושהיא רוצה שהגיהנום הזה ייפסק. אבל אני אומר לכם, וכולכם יודעים את זה - אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין".

"היום הסתיים מסע צייד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל. מסע צייד שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים", אמר נתניהו. "יש לי הערכה רבה לבית המשפט. השופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים, אמר בצדק ש'העולם הפלילי זר לשרה' ונקבע שלא הייתה שום מרמה מצידה. השופט אמר שצריך לשים הכל בפרופורציה. הטבחים הוזמנו לבשל למען האורחים של ראש הממשלה ורעייתו והוא אמר בדברי הסיכום שלו שאין ספק שמדובר באירועים רשמיים. יותר מכך, הוא הסכים שיש בעיות משפטיות בתיק, לשון המעטה. גם אני אומר לכם. מדובר הרי בנוהל בלתי חוקי שהתקבל נגד חוק יסוד של המדינה, ארבעה ימים לפני שנכנסתי לתפקיד. וכל זה על 122 שקל ליום, כולל אורחים רבי מעלה".