החשד המרכזי בחקירה במעון ראש הממשלה: סחיטה באיומים

פרסום ראשון: עובדת המעון טענה בחקירתה שאיימו עליה בפיטורים אם לא תעיד לטובת שרה נתניהו. היא טענה כי אב הבית במעון, אפי אזולאי, היה בין המאיימים והוא ככל הנראה צפוי להיחקר באזהרה

זמן צפייה: 03:01

פרטים חדשים מהחקירה במעון ראש הממשלה נחשפו היום (שלישי) בחדשות 13, שמבהירים כי החשד המרכזי בפרשה הוא סחיטה באיומים נגד שתי עובדת במעון. זאת, לאחר שליאורה בביאן, טענה בפני היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כי שיקרה בעדותה לטובת שרה נתניהו. לדברי בביאן, "איימו עליי שאם לא אעיד לטובת שרה נתניהו יפטרו אותי". כמו כן, העובדת הוסיפה כי אב הבית, אפי אזולאי, גם איים עליה והוא צפוי להיחקר באזהרה.

מוקדם יותר היום הגישה שרה נתניהו תביעה נגד עובדת המעון לשעבר סילבי גנסיה, בעקבות הקלטות עובדות המעון שנחשפו בחדשות 13. נתניהו תובעת את גנסיה בגין הפרת התחייבות מפורשת לשמירה על פרטיות, הוצאת לשון הרע, אימוץ טיעונים מכפישים ושקריים על שרה נתניהו. זאת, לאחר שגנסיה התלוננה באוזני חברתה על היחס מצד בני משפחת נתניהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל ההקלטות שנחשפו בחדשות 13: שרה נתניהו תבעה את עובדת המעון

העובדת החשודה ששיקרה עבור שרה נתניהו: "הכריחו אותי לכתוב"

"אישה רעה": השיחות שחושפות את התנהלות שרה ויאיר נתניהו במעון

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו מגיעה לבית המשפט
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו | צילום: רויטרס

בכתב התביעה נכתב כי "לאחר שהנתבעת הפרה את האמון שנתנו בה היא התחננה לשוב למקום עבודתה במעון. וישאל השואל: אם תנאי עבודתה היו כה גרועים וקשים, מדוע התחננה לשוב למקום עבודתה, שעל פי התיאור שלה מכונה 'גיהנום'? התשובה פשוטה: כל מטרתה לסחוט כספים בתביעת סרק".

עוד נטען כי גנסיה, "בהכירה את רגישות מעמדה של התובעת, ותוך ניצול ציני של אמצעי תקשורת העוינים את ראש הממשלה ורעייתו, פרסמה ממש כמה ימים לפני הבחירות הכלליות לכנסת, סדרת כזבים מכוערת ובדיונית, תוך חיקוי ואימוץ טענות של עובדת אחרת, שטענה טענות דומות וזכתה לפרסום חסר תקדים".

שרה נתניהו
''מסכת התעללויות והכפשות''. שרה נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כן הגיבה נתניהו בחשבון האינסטגרם שלה להקלטות: "אני מבינה שעכשיו האוירה היא לשחרר כל מיני הקלטות שהקליטו כל מיני עוזרות בית ממורמרות, ועוזרת שברור שהיא שתולה. אבל הלו, איפה הפרופורציות? איפה האמת? האמת היא לא זאת", טענה. "האמת שהיום אני גיליתי שזרקו כביסה שלי. שאנשים שיקרו לי. אנחנו חייבים לדרוש ולדרוש שהאמת תצא".