בשל ההקלטות שנחשפו בחדשות 13: שרה נתניהו תבעה את עובדת המעון

רעיית ראש הממשלה טוענת כי סילבי גנסיה, שהתלוננה על היחס שקיבלה מבני המשפחה, הפרה התחייבות לשמירה על פרטיות, הוציאה לשון הרע, ואימצה טיעונים ושקריים. "מטרתה לסחוט כספים בתביעת סרק"

זמן צפייה: 03:20

בעקבות הקלטות עובדות המעון שנחשפו בחדשות 13: שרה נתניהו הגישה היום (שלישי) תביעה נגד עובדת המעון לשעבר סילבי גנסיה. נתניהו תובעת את גנסיה בגין הפרת התחייבות מפורשת לשמירה על פרטיות, הוצאת לשון הרע, אימוץ טיעונים מכפישים ושקריים על שרה נתניהו. זאת, לאחר שגנסיה התלוננה באוזני חברתה על היחס מצד בני משפחת נתניהו.

בכתב התביעה נכתב כי "לאחר שהנתבעת הפרה את האמון שנתנו בה היא התחננה לשוב למקום עבודתה במעון. וישאל השואל: אם תנאי עבודתה היו כה גרועים וקשים, מדוע התחננה לשוב למקום עבודתה, שעל פי התיאור שלה מכונה 'גיהנום'? התשובה פשוטה: כל מטרתה לסחוט כספים בתביעת סרק".

עוד נטען כי גנסיה, "בהכירה את רגישות מעמדה של התובעת, ותוך ניצול ציני של אמצעי תקשורת העוינים את ראש הממשלה ורעייתו, פרסמה ממש כמה ימים לפני הבחירות הכלליות לכנסת, סדרת כזבים מכוערת ובדיונית, תוך חיקוי ואימוץ טענות של עובדת אחרת, שטענה טענות דומות וזכתה לפרסום חסר תקדים".

עוד עלה מכתב התביעה כי "מדובר בעובדת של הנתבעת שהועסקה במעון במשך כ- 66 ימים, אך לא הסתגלה לתפקידה ולעבודתה, נעדרה מהמעון לעיתים תכופות, חלתה והתחלתה לעיתים תכופות והפרה את נורמות ההגינות הבסיסיות ביותר, תוך שהיא מסבה נזקים כבדים לתובעת, פוגעת אנושות בפרטיותה ובשמה הטוב, ומנצלת לרעה את מעמדה הציבורי של התובעת כרעיית ראש הממשלה, והאובססיביות של חלק מאמצעי התקשורת כלפיה".

לכתבות נוספות בנושא >>

"אישה רעה": השיחות שחושפות את התנהלות שרה ויאיר נתניהו במעון

העובדת החשודה ששיקרה עבור שרה נתניהו: "הכריחו אותי לכתוב"

העובדת שחשודה בעדות שקר לטובת שרה נתניהו: "פחדתי על מקומי"

שרה נתניהו
''מסכת התעללויות והכפשות''. שרה נתניהו | צילום: רויטרס

"את העוולות הנ"ל ביצעה הנתבעת כלפי התובעת, באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות, והכל מתוך מטרתה לנסות ולביישה, לשפוך את דמה ולהלבין את פניה ברבים, באמצעות פרסום כזבים מכוערים, שאין בהם ולּו שמץ של אמת", כך לשון הדברים.

פרקליטה של סילבי גנסיה, עורך דין אופיר שמשון, מסר: "מדובר בתביעת השתקה בזויה ומקוממת, שהיא העתק של תביעה הזויה נוספת, אשר הגישה שרה נתניהו נגד סילבי. מטרת התביעות היא ללחוץ על סילבי ולמנוע את חקירת וחשיפת האמת. אנו משוכנעים שמשטרת ישראל תחקור את הסיבה למסירת עדויות שקר, ותמצא את הדין עם האשמים, ושבית המשפט יקבע שמדובר בעוד תביעת השתקה מהסוג הבזוי ביותר".

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, נתניהו הגיבה בחשבון האינסטגרם שלה להקלטות: "אני מבינה שעכשיו האוירה היא לשחרר כל מיני הקלטות שהקליטו כל מיני עוזרות בית ממורמרות, ועוזרת שברור שהיא שתולה. אבל הלו, איפה הפרופורציות? איפה האמת? האמת היא לא זאת", טענה. "האמת שהיום אני גיליתי שזרקו כביסה שלי. שאנשים שיקרו לי. אנחנו חייבים לדרוש ולדרוש שהאמת תצא".

כאמור, הקלטות חדשות שנחשפו בחדשות 13 של שיחות בין עובדות לשעבר בבית ראש הממשלה, מעניקות הצצה מטרידה ליחס של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ובנו יאיר לעובדים, ולהתנהלות הכללית במעון.

אירדה שטוטמן: את הבגדים של אבנר שמת בארון?

סילבי גנסיה: לא. היא מחכה לך

אירדה: שרמוטה

סילבי: ממש

אירדה: באמת שרמוטה

סילבי: היא מחכה לך

אירדה: זה לא נורמלי. זה לא נורמלי. את גם יכולה לעשות את זה

סילבי: היא מאוד עצבנית, היא פשוט רעה, אישה רעה. היא חולת נפש

אירדה: בטח היא אוכלת אותך שמה

סילבי: כל יום היא באה בקריזה. היא אומרת לי "אל תעני לי. ככה אני מחליטה. זה הבית שלי". היא חולת נפש ממש, לאשפוז דחוף.

אירדה עובדת במעון כשנתיים. במהלך השיחה סיפרה סילבי לחברתה כי בטעות גרמה נזק לשתי חולצות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

סילבי: לפני שבוע עשיתי כביסה ליאיר והרסתי לו שתי חולצות, כי הצבע ירד מחולצה אחת שלא שמתי לב

אירדה: אני עשיתי ככה עם חולצות של ביבי - זרקתי לזבל

השתיים ממשיכות לדון במקרה החולצות ומגיעות במהרה לדבר עם בנו של ראש הממשלה.

אירדה: מה את טיפשה? את שמת (חולצה בארון) ואת אמרת (לשרה)?

סילבי: לא. הבאתי את זה ליאיר, הוא הביא את זה לאמא שלו. את מבינה?

אירדה: היית צריכה לזרוק אותן וככה לא ראית ואת לא יודעת שום דבר, כי אחר כך הוא (יאיר) יכול להגיד

סילבי: איזה טעות, איזה טעות עשיתי

אירדה: הוא (יאיר) לא בודק כמה (חולצות) יש לו. אבל אני לא מבינה למה הוא הלך לאמא (שלו)

סילבי: גם אני הייתי בהלם שהוא סיפר לאמא שלו

בשלב הזה מספרת אירדה לסילבי על מעשה מוזר וחריג שעשה לטענתה יאיר נתניהו ומזהירה את חברתה מהתנהגותו.

אירדה: אבל הוא (יאיר) גם זבל. למה הוא הלך אליה? את רואה? את אמרת שאת אוהבת אותו. אני אמרתי לך שהוא לא ככה. אמרתי לך בההתחלה שתיזהרי. הוא היה שם גרביים במקרר ואני הייתי מקבלת בראש. היא הייתה פותחת את המקרר והייתה רואה גרביים. הוא דפוק. היא אמרה אני שמתי בכוונה וזה היה גרביים שלו. בגלל זה אמרתי לך תיזהרי