כדי להימנע מתביעות: נתניהו דורשת שהמנקות יוגדרו כמשרות אמון

שרה נתניהו דורשת שהעובדות במעון לא יגיעו עוד מחברת ניקיון אלא יהיו עובדות משרד רה"מ, במטרה להימנע מתביעות נוספות. אם דרישתה תתקבל, העלויות למדינה יתייקרו משמעותית

זמן צפייה: 05:00

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו דורשת עובדות הנקיון במעון ראש הממשלה לא יהיו יותר מחברת הניקיון "מוריה", אלא משרות אמון – כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. הסיבה לדרישתה של נתניהו הוא חשש מתביעות נוספות של עובדים ועובדות לא מרוצים.

אם דרישתה של נתניהו תתקבל, עובדות הנקיון יהיו עובדות משרד ראש הממשלה, מה שייקר משמעותית את העלויות למדינה ואף ישאיר לנתניהו ורעייתו יותר כסף להוציא על המעון, כיוון שהכסף לעובדות יגיע ממשרד ראש הממשלה ולא מהמעון, כפי שהיה עד כה.

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: הטענה על רעיית ראש הממשלה לא נכונה. ועדת השירות בנציבות שירות המדינה בראשות הנציב היא שהחליטה בנושא. נדגיש כי העסקת עובדים במשרד ראש הממשלה נעשית בהתאם להנחיות הנציבות.

גורם משפטי אמר לחדשות 13 כי חקירת עדות שקר היא חריגה, אך לא הייתה ברירה, שכן יש חשד אמיתי וסביר שהעדות שנתנה העובדת הוכתבה לה.

בתוך כך, בכיר בחברת הניקיון "מוריה" העיד במשטרה וסיפר על לחץ של בכירים בחברה ובכירים במשרד ראש הממשלה להעיד ולשלוח מכתבי תמיכה לראש הממשלה.

עו"ד אופיר שמשון, המייצג את אחת העובדות שתובעות את שרה נתניהו: "הפעלת לחץ על עובדות המעון להעיד עדות כוזבת זה שיטה נהוגה ומוכרת בחברת 'מוריה' וגם במשרד ראש הממשלה. גם על מרשתי הופעל לחץ כבד כדי שלא תחשוף את האמת. אפילו דרשו ממנה לכתוב הצהרה כוזבת, שנוסחה עבורה מילה במילה".

שרה נתניהו
''מסכת התעללויות והכפשות''. שרה נתניהו | צילום: רויטרס

לחדשות 13 נודע כי נציגת הפרקליטות ישישבה באולם ידעה כי חודשיים וחצי קודם לכן, הגיעה ל' אל היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, וסיפרה לה על התעמרויות והתעללויות, שחוותה לטענתה מצד אב הבית אפי אזולאי ומצד רעיית ראש הממשלה.

לאחר שהעידה במשפט לטובת נתניהו נשברה ל', וסיפרה לברנע פרגו שלא אמרה אמת.

אב הבית ובכירים נוספים במשרד ראש הממשלה צפויים להיחקר בימים הקרובים. כעת נתניהו לא חשודה, אך עם גביית העדויות והנחקרים הנוספים יוחלט אם לזמן גם אותה לחקירה.