תיק המעונות: המדינה צפויה להגיש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו

שעות לאחר שהפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם אשת ראש הממשלה, נודע לחדשות 13 כי מלבד 55 אלף השקלים שתשלם נתניהו, היא ככל הנראה תיאלץ להתמודד, באופן חריג, גם עם תביעה אזרחית מטעם המדינה

זמן צפייה: 01:13

תיק המעונות: בצעד חריג המדינה צפויה להגיש תביעה אזרחית נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו - כך נודע אתמול (רביעי) לחדשות 13. זאת כמה שעות לאחר שהפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עמה. במסגרת ההסדר תורשע נתניהו בעבירת "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה", כשהמשמעות היא שלא תודה בכך שרימתה את המדינה.

במסגרת ההסדר, נקבע שלא יהיה קלון בעבירה שעברה נתניהו. כמו כן, הוחלט כי רעיית ראש הממשלה תשלם 55 אלף שקלים, מהם עשרת אלפים שקלים כקנס, ו-45 אלף שקלים שיושבו לקופת המדינה.

כתבות נוספות בנושא:

תיק המעונות: סוכם הסדר טיעון עם שרה נתניהו – תשלם 55 אלף שקל

תיק המעונות: מסתמן – שרה נתניהו תודה ותורשע בעבירה פלילית

מסתמן: שרה נתניהו תודה ותורשע בעבירה מופחתת בתיק המעונות

שרה נתניהו בבית המשפט (ארכיון)
שרה נתניהו בבית המשפט (ארכיון) | צילום: חדשות עשר

הסדר הטיעון שנקבע אתמול כולל גם את עזרא סיידוף, לשעבר סמנכ"ל המבצעים והנכסים במשרד ראש הממשלה. ההסדר קובע כי סיידוף יורשע גם הוא באותה עבירה בפרשות המעונות, המלצרים והשפים. עונשו יהיה מאסר על תנאי, שעות לתועלת הציבור וקנס של עשרת אלפים שקלים.

כזכור, לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי פרקליטי אשת ראש הממשלה נפגשו עם נציגי הפרקליטות כדי לקדם מתווה של הסדר טיעון, לפיו נתניהו תודה ותורשע בעבירה פלילית של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה ושתלם קנס של עשרות אלפי שקלים.

סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף
סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף | צילום: חדשות 10

לפני כחמישה חודשים, פורסם בחדשות 13 כי השופט המגשר בפרשה הציע לשני הצדדים שלוש הצעות ליישוב התיק. ההצעה הראשונה הייתה שנתניהו תשלם חצי מיליון שקלים לקופת המדינה, ובתמורה ההליך הפלילי יבוטל. ההצעה השנייה – שתשלם 200 אלף שקלים, תודה בסעיף 416 לחוק העונשין שמשמעותו ניצול של טעות הזולת שאין בה מרמה – ולא תורשע, וההצעה השלישית – נתניהו תודה ותורשע בסעיף 500(8) לחוק העונשין, שמשמעותו השגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, ותישא בתשלום קנס ובעונש מאסר על תנאי.