שרה נתניהו אחרי הרשעתה: "משקרים עליי כאילו אין מחר"

אשת ראש הממשלה דיברה בכנס פעילים ברמת הגולן, והתייחסה להסדר הטיעון שבמסגרתו הורשעה בניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה: "התקשורת ואני לא חברים הכי טובים – משדרים שקרים פעם אחר פעם"

זמן צפייה: 01:26

פרשת המעונות: אשת ראש הממשלה שרה נתניהו התייחסה אתמול להרשעתה במסגרת הסדר טיעון בסעיף "ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה" ואמרה כי "התקשרות ואני זה לא חברים הכי טובים, ומשם אני לא מקבלת הרבה תמיכהו גם לא אמת". הדברים נאמרו במסגרת כנס פעילים של הליכוד.

"לפעמים זה מדהים לראות איך ללא שום בושה אומרים, כותבים ומשדרים, פעם אחרי פעם, משקרים", הוסיפה נתניהו. "כאילו אין מחר, כאילו אין אלוהים, כאילו כלום. ואני אומרת - כן יש אלוהים, ויש לנו עם נהדר".

לכתבות נוספות בנושא: 

פרשת המעונות: נדחתה הבקשה לתיקון גזר הדין של שרה נתניהו

פרשת המעונות: הפרקליטות הגישה לשופט בקשה לתיקון פסק הדין

פרשת המעונות: אשת רה"מ הורשעה בעבירה פלילית

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו מגיעה לבית המשפט
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו מגיעה לבית המשפט | צילום: רויטרס

במסגרת האירוע, שהתרחש בביתו של פעיל ליכוד, אמר חבר הכנסת דוד ביטן לאשת ראש הממשלה כי "סתם התלבשו עלייך, הגיע הזמן שיעזבו אותך לנפשך".

היום, כזכור, דחה השופט אביטל חן את בקשת הפרקליטות לתיקון גזר הדין בפרשת המעונות. זאת, לאחר שמוקדם יותר הגישה הפרקליטות בקשה לתיקון הטעות בגזר הדין שהוגש אמש בעניין - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.

שרה נתניהו בבית משפט השלום
שרה נתניהו בבית משפט השלום | צילום: חדשות 13

בגזר הדין הופיע משפט שנוי במחלוקת לפיו לא ניתן לדעת אם הארוחות שהזמינה אשת ראש הממשלה היו במסגרת פרטית או במסגרת אירועים רשמיים, למרות שמכתב האישום המקורי עולה כי החקירה התמקדה בארוחות פרטיות, שככל הנראה יועדו למשפחת נתניהו בלבד. יש לציין כי לתיקון גזר הדין לא תהיה השפעה על גובה התשלום שהוטל על נתניהו.

אתמול, כאמור, הורשעה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בבית משפט השלום בירושלים בסעיף "ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה". השופט אביטל חן הודיע כי הוא מכבד את הסדר הטיעון שעליו סוכם, לאחר שנתניהו הודתה בכתב האישום המתוקן. במסגרת ההסכם, תידרש נתניהו להחזיר 45 אלף שקלים לקופת המדינה, וכן לשלם קנס בגובה של 10,000 שקלים.

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

"התיק הזה הוא בעיקר תיק של פרופורציה", אמר השופט לאחר ההרשעה. "אכן הנאשמת השתמשה באופן לא ראוי בכספי ציבור, אבל אני רוצה לומר מספר דברים - מטענות הצדדים עולה כי בעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק. הארוחות שנצרכו הוזמנו גם, ואולי בעיקר, לאורחי רה"מ ורעייתו. אין חולק שמדובר במעון אירוח רשמי עם אורחים מכובדים. הנאשמת נעדרת עבר פלילי כלשהו, היא נטלה אחריות וחסכה זמן שיפוטי רב. גם הזמן שחלף מביצוע העבירה מצדיק הקלה בעונש". בתום הדיון, אמרה נתניהו לשופט: "סבלתי מספיק".

עם תחילת הדיון, שאל השופט את נתניהו אם כתב האישום מוכר לה, והיא השיבה בחיוב - מהלך שמשמעותו הודאה בעבירה. לדברי נציג הפרקליטות, "הסדר הטיעון הושג לאחר הליך משמעותי. כמו בכל הסדר טיעון יש ויתורים - ומהצד שלנו נעשה ויתור משמעותי". עורך דינה של נתניהו, יוסי כהן, נקב בעבירה המיוחסת לאשת ראש הממשלה, והדגיש: ״ניצול מכוון של טעות הזולת שלא במרמה. שוב - ללא מרמה״. לדבריו, ״מתחילת החקירה החלו ההדלפות, כל ערב וכל יום. אף אדם לא היה יכול לעבור את מה ששרה עברה במשך כל התקופה הזו. במשך 6 שנים חקרו וחקרו כל דבר שהיא אמרה״.