העובדת שתבעה את שרה נתניהו: "הרחתי אלכוהול מפיה"

שירה רבן, שתבעה את אשת רה"מ בטענה כי התעללה בה בעת שעבדה במעון, תיארה בתצהיר לביהמ"ש מסכת של התעללויות, צעקות והשפלות. לדבריה, הייתה עדה להתקפות זעם של נתניהו. "את גוש של כלום"

 שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

שירה רבן, העובדת שתבעה את אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בטענה כי התעמרה בה בזמן עבודתה, הגישה היום (ראשון) תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה שבו היא מפרטת את מה שלטענתה עשתה לה נתניהו בעת שעבדה במעון.

בתצהיר ציינה רבן כי הגברת נתניהו נהגה לצעוק עליה, להשפיל אותה ואף איימה עליה פיזית ומילולית. לדוגמה, רבן טענה כי נתניהו צעקה עליה: "את גוש של כלום", "את לא שייכת למשפחת נתניהו", וכדומה. עוד נטען בתצהיר, כי נתניהו הטילה עליה לשלם על נזקים שאותה עובדת עשתה.

רבן הוסיפה שהייתה עדה להתקפות זעם של נתניהו, שבהן הייתה אשת ראש הממשלה "מושכת בשיערות ראשה תוך שהיא צועקת ומלמלת כשדמעות זולגות לעיניה, נושכת את שפתיה ומוחאת כפיים כשידיה רועדות ופניה מאדימות".

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

רבן צירפה לתצהיר שורה ארוכה של מסרונים בינה לבין עובדת נוספת, שמראים לדבריה על המצוקה שחשה באותם ימים: "מדהים לראות אנשים כל כך גדולים עם חיים כל כך קטנים. השם הכניס אותי לשם לחודש בשביל להעריך את החיים שלי, את בעלי, ואפילו את זה שהילדים מלכלכים את הבית. אני מרגישה חופשיה אבל לפעמים סוג של מוצפת רגשית - או כמו אחרי טראומה".

רבן הוסיפה שאשת רה"מ אסרה עליה לעשות את צרכיה בקומה השנייה של המעון, ואף לאכול, לשתות או לנוח, וכי היא נדרשה להחליף את בגדיה פעמים רבות במהלך יום עבודה ולרחוץ את ידיה "אין ספור פעמים ביום במים חמים ולנגב אותן במגבת נפרדת המיועדת למשרתות בלבד".

רבן חזרה בתצהיר על עובדות שמוזכרות בכתב התביעה, הכוללות התעמרויות ואיומים שספגה לטענתה מנתניהו. רבן סיפרה שרעיית ראש הממשלה הייתה מאלצת אותה לשאוב אבק ולקרצף באמצעות מברשת קטנה תוך שהיא יורדת על הברכיים, וכי שרה נתניהו הייתה מורה על פעולה זו גם כאשר אחד מילדיה עבר וצעד על השטיח.

שרה נתניהו בבית המשפט (ארכיון)
שרה נתניהו בבית המשפט (ארכיון) | צילום: חדשות עשר

עוד הוסיפה בתצהיר, כי לכל פעולת בית היה קוד לבוש שונה וכי כל פעולה הצריכה החלפת כל פרטי הלבוש, אריזתם בשתי שקיות סטריליות ואטומות והכנסתן לתיק. לטענת רבן, ביום העבודה האחרון שלה, איימה עליה אשת רה"מ ואף ניסתה להכותה. רבן טענה שהיא הריחה ריח אלכוהול מפיה באותו רגע.

לדבריה, לאחר שהחליטה להתפטר נפגשה עם רבקה פאלוך, יועצת רה"מ לענייני חרדים, שניסתה להפציר בה לא לספר על מה שעברה לאף אחד. לדבריה, פאלוך איימה עליה ואף ניסתה לסדר לה עבודה כדי שלא תפתח את פיה. "היום, בחלוף יותר משנה, אני חשה כי אירועים אלו ביגרו אותי ואני חוששת מכל מקום עבודה חדש אליו אני מגיעה", סיפרה רבן בתצהיר.

רבקה פאלוך, היועצת של נתניהו לענייני חרדים
רבקה פאלוך, היועצת של נתניהו לענייני חרדים | צילום: חדשות 13

לבית המשפט הוגש גם תצהיר של בעלה של רבן, שמפרט גם הוא את ההתעללות שעברה אשתו ומספר כי אשתו "לא תפקדה בבית בכלל באותם ימים", ומחזק את דבריה שאשת ראש הממשלה אכן ניסתה להכותה. עוד ציין בעלה את הפגישה עם פאלוך ואמר שכאשר אמר לה על ריח האלכוהול, פאלוך אמרה בתגובה כי היא "לא מאמינה – חשבתי שזה מאחורינו, שעברנו את זה".

לבית המשפט הוגשה בקשה לזמן לעדות את העובדת השנייה המוזכרת התצהירים, את פאלוך, וכן את יואב הורוביץ, ראש הסגל במשרד רה"מ ואת אב הבית אפי אזולאי. "עצוב וכואב לראות ששרה נתניהו וכל המעגלים המקיפים אותה לא למדו את הלקח", אמרה עורכת הדין נעמי לנדאו, המייצגת את רבן, "לא יתכן שההתעללות בעובדים נמשכת באופן שגרתי, כאילו היינו בעידן של אדונים ומשרתים. מטרידות אותי מאוד השמועות כי במעון ראש הממשלה הוחלט לכאורה על העסקת עובדים זרים, באופן שיקל על הגברת נתניהו להמשיך להתעמר בעובדיה רחוק מעיני הציבור".

עו״ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו מסר בתגובה: "שירה רבן ועורכי דינה הנואשים ממשיכים להכפיש את הגבr, נתניהו באמצעות שקרים ממוחזרים ומרושעים, בניסיון לסחוט שלא ביושר סכום אסטרונומי של כרבע מיליון שקלים על העסקה של פחות מחודש ימים במעון ראש הממשלה, שמתוכם שהתה רבן במחיצת הגברת נתניהו שעות בודדות בלבד. נשיא בית הדין כבר קבע נחרצות שכתב התביעה שהם הגישו כולל טענות לא רלוונטיות, מנוסח בלשון מכפישה ולא עניינית וזאת רק לצורכי תקשורת. בבוא היום נציג כיצד, מדוע ועל ידי מי הומצאו הטענות ההזויות האלה. אנו בטוחים שהאמת תנצח והצדק יצא לאור".