עובדות במעון רה"מ חשודות שמסרו עדות שקר לטובת שרה נתניהו

חקירה חדשה נפתחה במעון ראש הממשלה בחשד כי עובדות שהעידו לטובת אשת רה"מ במשפט שירה רבן - שיקרו בעדותן. זאת לאחר שאחת העובדות התוודתה בפני היועמ"ש של משרד רה"מ כי לא אמרה אמת

זמן צפייה: 02:02

שתי עובדות במעון ראש הממשלה נחקרות באזהרה בחשד שמסרו עדות שקר לטובת אשת רה"מ שרה נתניהו במסגרת משפט שירה רבן, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. כזכור, רבן הגישה תביעה נגד נתניהו בטענה להתעללות שספגה במהלך עבודתה. הפרקליטות ביקשה לעכב את המשפט בחודש בשל החקירה.

שתי העובדות שימשו כעדות במשפט רבן וטענו שהיא משקרת. מיד לאחר עדות של אחת מהן, היא ניגשה ליועצת המשפטית שלומית ברנע פרגו והתוודתה ששיקרה. היועצת המשפטית העבירה את המידע ליועמ"ש ונפתחה חקירה סמויה שכאמור היום הותרה לפרסום.

בחקירה של אחת מהן החוקרים הטיחו בה: "את שקרנית, שיקרת בשביל שרה נתניהו, העדות שלך לא נכונה", והיא בתגובה אמרה: "אתם רודפים את נתניהו, מחפשים להפיל אותו, אני עומדת מאחורי התצהיר שלי, כל מילה שאמרתי היא אמת".

מי שהגיע ללוות את אותה עובדת זה עורך דין ממשרדו של עמית חדד, פרקליטו של נתניהו. כלומר, מי שרצה לייצג אותה זה עו"ד מטעם נתניהו, אבל המשפחה של אותה עובדת התעקשה שמי שייצג אותה זה עו"ד איתמר בן גביר,

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

החקירה כאמור נפתחה לאחר שעובדת המעון, ליאורה בביאן. התוודתה בפני היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו כי העידה עדות שקר. היועצת המשפטית העבירה המידע לפרקליטות. מהמשטרה נמסר כי החשדות הנוגעים לשתי עובדות וכי החקירה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בתגובה לפרסומים עורך דינה של שרה נתניהו תקף את מנדלבליט ואמר כי "בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שנוהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם. היום הם מימשו את האיום. באופן חריג ביותר התערבה המשטרה בהליך אזרחי, ופתחה בחקירה פלילית בעוד תיק סרק תפור נגד רעיית ראש הממשלה".

"רק לפני כמה חודשים סירב היועץ מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד התובעת ליאת בן-ארי לאחר שהעיתונאי אלי ציפורי פרסם הקלטה שמוכיחה שהיא מסרה תצהיר כוזב לבית הדין", המשיך. "מנדלבליט משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית של משפחת נתניהו בניסיון להפיל את ראש ממשלת ישראל. הציבור כבר הוכיח שהוא לא קונה את זה".

בחודש דצמבר האחרון נתניהו תקפה את התקשורת, לאחר דיון שנערך באותו יום בבית המשפט על תביעת רבן, ואמרה כי "הפכתי או תוכנית ריאליטי או תוכנית 'לחבוט בשרה נתניהו'".

"חזרתי עכשיו מדיון הזוי באמת. בזבוז כספי מדינה במשך שנתיים על שטויות ושקרים של עובדים במעון רה"מ, שמקבלים חיבוק ועידוד מהתקשורת לחבוט בי", הוסיפה אשת רה"מ. "זאת הנישה שפתחו לי לפני למעלה מ-24 שנה. כל מי שמוצא את עצמו מחוץ לעבודה יודע שהוא יכול לסחוט כפסים מהמדינה, לקבל חיבוק מהתקשורת ולהיות כוכב ריאליטי".

שירה רבן ובעלה בבית המשפט
שירה רבן ובעלה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

"הם רוצים לסחוט את המדינה ולהתפרסם על חשבוני", תקפה שרה נתניהו. "אני ממש מעריכה את כל האנשים שבאו לבית המשפט לתמוך בי, אבל גם את מי שלא בא".

לפני כן, במהלך הדיון בעניין התביעה שהגישה נגדה רבן בגין התעללות שספגה במהלך עבודתה, מסרה רעיית ראש הממשלה את עדותה בנוגע לטענות ליחס לא הולם ואף התעמרויות שמייחסת אליה רבן. "להיות בבית שיש בו עובדים לפעמים זה לחיות עם האויב. לעיתים אני ממש פוחדת, שאם אומר לעובד מסוים שלום, אני תוהה מה הוא יגיד. זאת תחושה של סטרס מתמשך", אמרה שרה נתניהו.