פרשת המעונות: היום – אשת ראש הממשלה תורשע בעבירה פלילית

שרה נתניהו תגיע לבית משפט השלום בירושלים, שם היא צפויה להודות במסגרת עסקת טיעון בסעיף "ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה". רעיית רה"מ תיאלץ להשיב לקופת המדינה 55 אלף שקלים

זמן צפייה: 01:24

פרשת המעונות: אשת ראש הממשלה שרה נתניהו צפויה להגיע הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים, שם תודה ותורשע במסגרת עסקת טיעון בסעיף "ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה".

מדובר בעבירה ברף פלילי נמוך, שעליה הסכימו עורכי דינה של נתניהו והפרקליטות. נוסף על כך, רעיית ראש הממשלה תחזיר לקופת המדינה 55 אלף שקלים. הפרקליטות צפויה להגיש במקביל תביעה אזרחית נגד נתניהו, במידה והיועמ"ש יאשר זאת.

לעוד כתבות בנושא:

לאחר שחתמה על הסדר טיעון: כתב אישום מתוקן הוגש נגד אשת רה"מ

שרה נתניהו לפרקליטות: אחתום על הסדר טיעון בפרשת המעונות

תיק המעונות: המדינה צפויה להגיש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

בצל ההרשעה הצפויה, ראש הממשלה נתניהו פרסם אמש פוסט בפייסבוק, שבו שיבח את רעייתו שרה. נתניהו דחה את הטענות כי אשתו מתערבת במינויים שהוא מבצע וכתב כי "אני הוא זה שמחליט בראייה רחבה של מכלול השיקולים על המינויים שאני ממנה. אבל כמובן שהאמת לא מעניינת את מקהלת הארס, שהפכה לאחרונה גם למקהלת ההרס".

נתניהו טען כי רעייתו שרה נרדפת על ידי התקשורת, ופירט אודות מעשיה החיוביים ופועלה למען החברה. "אינני מכיר שום אישה או רעיה שהייתה עומדת במשך עשרות שנים תחת מטר אין סופי של השמצות שקריות ומרושעות כאלה ורצח אופי כזה - עומדת איתן וממשיכה לעזור לנזקקים, להיות אם מסורה לבנינו ולתת לי משענת וסעד", חתם נתניהו את דבריו.

ביום רביעי, הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד אשת ראש הממשלה, בהתאם להסדר הטיעון שעליו חתמה באותו בוקר ולאחר שיום קודם לכן הודיעה כי היא מסכימה להסדר. ההסדר כולל כאמור הודאה בעבירה פלילית ופיצוי וקנס בסך 55 אלף שקלים - אך במקום שנתניהו תורשע ב"רמיה והונאה", היא תודה ב"ניצול מכוון של טעות החשבים במשרד".

בכתב האישום המקורי צוין במפורש שנתניהו רימתה והונתה את המדינה לגבי הסתרת המבשלת, במתוקן המילים "רמיה והונאה" אינן מוזכרות. נוסף על כך, סכום הארוחות המפורט בכתב האישום העדכני קוצץ בחצי - כלומר עומד על 175 אלף שקלים במקום 350 אלף שקלים.

בתגובה לכתב האישום, מסרה הפרקליטות כי "הודאת הגברת נתניהו בעובדות המתוארות ובביצועה של עבירה הפלילית והסכמתה להיות מורשעת בה, מבטאת לקיחת אחריות, שלה יש לתת משקל רב בנסיבות העניין, בוודאי כאשר משך תקופה ארוכה היא סירבה להודות כי ביצעה עבירה פלילית וטענה כי לא נפל במעשיה כל פגם. להודאה זו ולהרשעה, יש חשיבות רבה מבחינה ציבורית".