סחיטה באיומים ונשיאת אמל"ח: כתב אישום נגד החשודה באיומים על בנט

בניגוד לטענות המשטרה בדיון הארכת המעצר, לפיהן אילנה ספורטה חניה חשודה גם במעשה טרור ובקשירת קשר - סעיפים אלו לא נכללו בכתב האישום שהוגש היום. הראיות נגדה כוללות חוות דעת של גרפולוג, שקבע כי כתב ידה הוא זה שמופיע על המעטפה, וצילומי אבטחה ממשרדה, שם רואים אותה עם כפפות מכניסה דף לשקית

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, הנאשמת בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

פרסום ראשון: כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לראש הממשלה נפתלי בנט ומשפחתו, והוא כולל אישומים בסחיטה באיומים ונשיאת אמל"ח. בניגוד לטענות המשטרה בדיון הארכת המעצר, לפיהן היא חשודה גם במעשה טרור ובקשירת קשר - סעיפים אלו לא יכללו בכתב האישום. עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים.

ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65, נעצרה בשבוע שעבר לאחר שנחשדה כי שלחה את שני מכתבי האיום לבנט ולמשפחתו. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, מזה חודשים רבים מצויות התנגדות ועוינות קשה כלפי בנט בליבת השקפתה ופועלה הפוליטי-אידיאולוגי של הנאשמת, ועל רקע זה החליטה להפנות כלפיו אימים ברצח שלו, של אשתו גילת ושל בנו הקטין יוני, אם לא יתפטר מתפקידו.

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

במהלך תקופה זו, הרבתה הנאשמת לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות. באחד הפוסטים שפרסמה בפייסבוק היא כתבה: "התעוררתי מחלום חלמתי שאיווט המולדבי ובנט נפטרו מקורונה קמתי מחוייכת והכי שלמה עם המוות שלהם".

אחד הפוסטים שפרסמה אילנה ספורטה חניה בפייסבוק
אחד הפוסטים שפרסמה אילנה ספורטה חניה בפייסבוק | צילום: צילום מסך

ספורטה חניה מואשמת כי שלחה שני מכתבי איום, כאשר בראשון היה כתוב "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר", ובמכתב השני נכתב: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

קליע איומים נפתלי בנט גילת בנט
אחד ממכתבי האיום שנשלח עם קליע לבנט ולרעייתו

המכתב הראשון התקבל במכללת רעננה, בה גילת בנט עובדת מעת לעת, והמכתב השני שמוען לבית המשפחה ברעננה התקבל ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. כתוצאה מהגעת שני המכתבים, הוגברה האבטחה שניתנה לבני משפחת ראש הממשלה.

המכתב שנשלח לגילת בנט
המכתב שנשלח לגילת בנט

בבקשת המעצר כתבה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי): "נגד המשיבה קמה עילת מעצר, שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, והלהט הפוליטי-אידיאולוגי בגינו בוצעו, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור, ראש הממשלה וסביבתו. מדובר בסחיטה/איומים ממניע פוליטי-אידיאולוגי, כלפי ראש ממשלה מכהן, לרצוח (בירי) לא רק אותו - אלא גם את אשתו ובנו הקטין - אם לא יתפטר מתפקידו. בנסיבות אלה, יש כדי לפגוע מעבר לראש הממשלה ומשפחתו, גם בציבור כולו וביסודות המשטר הדמוקרטי".

נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו | צילום: עודד קרני

הראיות נגד ספורטה חניה כוללות חוות דעת של גרפולוג, שקבע כי כתב ידה הוא זה שמופיע על המעטפה, וצילומי אבטחה ממשרדה, שם רואים אותה עם כפפות מכניסה דף לשקית. עורך דינה עדי כרמלי מסר: "שמח שהפרקליטות קיבלה את עמדתי בהארכת המעצר".

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי