סער מציע: שימוע פומבי למועמדים לשיפוט בביהמ"ש העליון

שר המשפטים המשמש כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים הגיע להחלטה משותפת עם נשיאת ביהמ"ש העליון, השופטת אסתר חיות, לפיה שלב הראיונות לתפקיד יועברו בשידור חי טלוויזיוני לקהל הרחב. "השקיפות תתרום משמעותית להגברת אמון הציבור"

זמן צפייה: 00:22

שר המשפטים גדעון סער, המשמש מתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים, הודיע היום (שלישי) כי יביא לישיבתה הקרובה של הוועדה, אשר תתקיים ב-11 באפריל, את הצעתו לשימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון.

על פי הצעתו, הפומביות תחול על מעמד הראיונות של המועמדים בפני ועדת המשנה של הוועדה, שבה משתתפים בדרך כלל כל חברי הוועדה, והראיונות למעשה יועברו לציבור בשידור חי טלוויזיוני. ההצעה גובשה לאחר שיחה עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות של ההליך.

בחירת המועמדים, אשר תכלול את מרכיב השימוע הפומבי, תחול על פי ההצעה כבר מהמועמדים לבית המשפט העליון שצפויים להבחר על ידי הועדה מכאן והלאה. השר סער אמר בהקשר לכך כי "המרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו משמעותית להגברת אמון הציבור בהליך. הכרעות בית המשפט העליון מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה, והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה".