אחת הקורבנות של רונן ביטי לחדשות 13: "הפרקליטות זלזלה, אני מפחדת"

לאחר שוועדת השחרורים הודיעה כי החליטה לשחרר מוקדם יותר את אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בשורת עבירות מין בקטינות, אחת מקורבנותיו שוחחה עם חדשות 13 ואמרה: "ניסינו לעשות הכל כדי שאף אחד לא ישחרר אותו מהכלא, מאכזב שאין לנו על מי לסמוך אחרי שהוא איים עלינו"

זמן צפייה: 02:17

לאחר שוועדת השחרורים הודיעה כי החליטה על שחרורו המוקדם של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בשורת עבירות מין בקטינות, אחת מקורבנותיו שוחחה הערב (שני) עם חדשות 13 והאשימה את הפרקליטות: "ניסינו לעשות הכל כדי שאף אחד לא ישחרר אותו מהכלא. הפרקליטות לא תמכה בנו, פשוט זלזלו בכל מה שעברנו ולא איכפת לאף אחד. זה מאכזב שאין לנו על מי לסמוך אחרי איך שהוא איים עלינו, אותי זה ממש מפחיד".

ועדת השחרורים הודיעה כי החליטה לשחרר מוקדם את ביטי, לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר, ופרקליטות המדינה צפויה שלא לערער על ההחלטה. בנימוק הוועדה נכתב: "מסוכנותו מצויה ברף התחתון ביותר שאין למטה ממנו. גורמי הטיפול שמלווים את האסיר מציינים בחיוב את התנהלותו ומחמיאים לדרך הטיפולית שעבר".

רונן ביטי בבית המשפט
רונן ביטי בבית המשפט | צילום: ללא קרדיט

כזכור, בחודש אוגוסט 2021 נגזרו על ביטי תשעה חודשי עבודות שירות, וכן 20 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תוכנית לטיפול מונע לעברייני מין, ופיצויים בסך כולל של מאה אלף שקלים, לשבע הנפגעות. כחודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות ערעור על קלות העונש. "העובדה שבית המשפט הלך כברת דרך לטובת המשיב והטיל עליו ענישה מקלה באופן חריג בנסיבות העניין עלולה ליצור 'אפקט מצנן' להגשת תלונות ולהעביר מסר שגוי לנפגעות העבירה", נכתב בערעור.

עו"ד לירון אשל, יועמ"ש המועצה לשלום הילד שליוותה את אחת הקטינות שנפגעו על ידי ביטי, מסרה: "ההחלטה קשה, ופוגעת קשות באמון הנפגעות, בני משפחותיהן והציבור בכללותו במערכת הצדק. לא די שמי שפגע מינית בצורה קשה בשבע קטינות קיבל ענישה מקלה של 20 חודשי מאסר בלבד, אלא שעתה הוא מקבל 'פרס' בדמות שחרור מוקדם".