אושר שחרור מוקדם לרונן ביטי - הפרקליטות לא תערער

אחרי תשעה חודשי מאסר, ועדת השחרורים הודיעה כי החליטה לשחרר מוקדם מהצפוי את אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בעבירות מין בקטינות שהעריצו את בתו. "גורמי הטיפול החמיאו על הדרך שעבר"

זמן צפייה: 04:10

ועדת השחרורים הודיעה היום (שני) כי החליטה לשחרר מוקדם את רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי שהורשע בשורת עבירות מין בקטינות וריצה עד כה תשעה חודשי מאסר. פרקליטות המדינה צפויה שלא לערער על ההחלטה. בנימוק הוועדה נכתב: "מסוכנותו מצויה ברף התחתון ביותר שאין למטה ממנו. גורמי הטיפול שמלווים את האסיר מציינים בחיוב את התנהלותו ומחמיאים לדרך הטיפולית שעבר".

בינואר שנה שעברה קיבל בית המשפט המחוזי מרכז את ערעור הפרקליטות על העונש שנגזר על ביטי. השופטים הכריעו כי ביטי ירצה 20 חודשי מאסר. מהפרקליטות נמסר: "ביטי ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו הינם בעלי חומרה יתרה, וזאת הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות".

בחודש אוגוסט 2021 נגזרו על ביטי תשעה חודשי עבודות שירות, וכן 20 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תוכנית לטיפול מונע לעברייני מין, ופיצויים בסך כולל של מאה אלף שקלים, לשבע הנפגעות. כחודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות ערעור על קלות העונש. "העובדה שבית המשפט הלך כברת דרך לטובת המשיב והטיל עליו ענישה מקלה באופן חריג בנסיבות העניין עלולה ליצור 'אפקט מצנן' להגשת תלונות ולהעביר מסר שגוי לנפגעות העבירה", נכתב בערעור.

עו"ד לירון אשל, יועמ"ש המועצה לשלום הילד שליוותה את אחת הקטינות שנפגעו על ידי ביטי, מסרה: "ההחלטה קשה, ופוגעת קשות באמון הנפגעות, בני משפחותיהן והציבור בכללותו במערכת הצדק. לא די שמי שפגע מינית בצורה קשה בשבע קטינות קיבל ענישה מקלה של 20 חודשי מאסר בלבד, אלא שעתה הוא מקבל 'פרס' בדמות שחרור מוקדם".

"הגיע הזמן שרשויות אכיפת החוק יסתכלו לילדים נפגעי העבירה בעיניים ויפעלו לא רק למיצוי הדין עם הפוגעים אלא לכך שירצו את עונשם עד תום. בעוד שלעברייני המין יש אפשרות לשחרור בשליש, לילדים אין קיצורי דרך, יש להם דרך ארוכה עד שיוכלו לשוב לשגרה".