זוכה מעבירת טרור: תושב חדרה הורשע בגרימת חבלה ב"שומר החומות"

רומן לויטן בן ה-35 הואשם כי במהלך הפגנה באור עקיבא קרא "מוות לערבים" הכה במוט גבר ערבי בן 30 שנקלע למקום. השופט קבע כי העבירה של מעשה טרור לא הוכחה, והוא הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין. סניגורו: "הכרעת הדין מקבלת את גרסת ההגנה במלואה"

זמן צפייה: 00:46

רומן לויטן, תושב חדרה בן 35, זוכה הבוקר (ראשון) מעבירה של מעשה טרור, והורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין, זאת לאחר שהואשם בעבירות בעקבות אירועי "שומר החומות" בעיר אור עקיבא בחודש מאי 2021.

לויטן ואחרים הפגינו בצומת, וקראו קריאות "מוות לערבים". על פי כתב האישום, לויטן הכה במוט גבר ערבי בן 30 שנקלע למקום, וגרם לו חבלות. בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בחיפה קבע השופט ארז פורת כי העבירה של מעשה טרור שיוחסה לנאשם לא הוכחה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207101111' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד יובל זמר, סניגורו של לויטן: "הכרעת הדין מקבלת את גרסת ההגנה במלואה"' poster='' kid='1_i54ntqqf' duration='']

עו"ד יובל זמר, סניגורו של לויטן, אמר: "בית המשפט הנכבד אומר היום בצורה ברורה כי הוא מזכה את רומן לויטן מביצוע עבירה לפי חוק המאבק בטרור. הוא קובע בצורה מפורשת ונחרצת כי לא הונחה כל תשתית, לא ראייתית ולא משפטית, אשר הצדיקה מלכתחילה יחוס עבירה כל כך חמורה שממנה נגזר הליך משפטי ארוך ומסורבל, ואפשר להגיד גם יקר, לנאשם".

"ההרשעה בעצם הנפת המקל, להבדיל מפגיעה במתלונן, היא משהו שלא הוכחש במהלך כל המשפט. זו גרסתו של רומן מהיום הראשון כבר בתחנת המשטרה. כלומר, הכרעת הדין מקבלת את גרסת ההגנה במלואה, ודוחה את גרסת התביעה על כל חלקיה".