אחיו של קטוסה: "המשטרה צריכה להודות בטעות, האשם עדיין חופשי"

לאחר שהפרקליטות הצבאית חזרה בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה, אמר האח: "ידענו שהוא לא עשה את המעשה הזה". עורך דינו: "מזדהים עם כאב הילדה ומשפחתה, כעת המשטרה צריכה לחפש מי עשה זאת"

זמן צפייה: 01:19

אונס בת השבע: "אחי האמין שהוא יחזור הביתה. אנחנו והוא ידענו שהוא לא עשה את המעשה הזה", כך אמר היום (שלישי) אחיו של מחמוד קטוסה, אנוואר, בהתייחס להחלטת הפרקליטות הצבאית, שחזרה בה מכתב האישום והחליטה לשחרר את קטוסה לביתו. אנואר הוסיף כי "כעת המשטרה צריכה ללכת לחפש מי עשה את זה". לדבריו, הוא לא יודע אם אחיו ירצה להמשיך לעבוד ביישוב שבו הואשם באונס.

בריאיון לחדשות 13 הוסיף אנוואר: "עברו 55 ימים קשים. בכינו והתפללנו לשחרור מחמוד, ושהאמת תצא לאור. רק רצינו להגיע לאמת. מדובר ביום עצוב, המשטרה צריכה להודות בטעות שלהם. מי שעשה את המעשה הזה עדיין חופשי ועשוי לפגוע בילדה נוספת. חפשו שם, אנחנו בטוחים שמחמוד לא עשה דבר".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190625-0906' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='עו"ד של מחמוד קטוסה' kid='1_2sgzvjnx' duration='109'']

גם עורך דינו של קטוסה הגיב לשחרורו: "אנו חשים תחושות של אדם זכאי, חף מפשע. הוא אמור לצאת בשעות הקרובות, אנחנו מחכים לו". עורך הדין התייחס גם לילדה ולמשפחתה ואמר כי "מדובר ביום עצוב, אך מצידנו מדובר גם ביום שמח. מצד אחד, אנחנו מזדהים עם כאב הילדה ומשפחתה, מצד שני יש את הלקוח שלנו שלא קשור לחשד שיוחס לו".

אנואר קטוסה, אחיו של מחמוד
אנואר קטוסה, אחיו של מחמוד | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אונס בת ה-7: הפרקליטות הצבאית חזרה בה – הנאשם ישוחרר

אונס בת ה-7: נוסח השאלה בה יצא הנאשם דובר שקר – נחשף

חודשיים לאחר האונס: המשטרה אספה את בגדי הילדה מביתה

מוקדם יותר הבוקר, בעקבות הפרסום בחדשות 13 על מחדלי החקירה, הודיע הפרקליט הצבאי, שרון אפק, כי הפרקליטות הצבאית חוזרת בה מכתב האישום נגד קטוסה בגין באונס . אפק קבע כי "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס האישום אינה עולה בעת הזו כדי סיכוי סביר להרשעה. על כן, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי - ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את הנאשם ממעצר". הפצ"ר נפגש עם באי כוח משפחת הילדה, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ועדכן אותם בהחלטתו. לאחר ההודעה, השופט ביטל את הדיון שהיה אמור להתקיים בעניינו של קטוסה והורה לשחרר אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190625-0906 ' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='עורך דינו של מוחמד קטוסה' kid='1_2sgzvjnx' duration='109'']

בנימוקי הפרקליטות הצבאית נכתב כי נוכח טענות שונות שעלו ושהצדיקו עריכת בחינה מחודשת של הראיות הניצב בבסיס כתב האישום, כי יש מקום לביצוע השלמות חקירה, ולאחריהן נכון לבצע הערכה מחודשת של התשתית הראייתית. "חזרה מכתב אישום ושחרור נאשם ממעצר, במצב בו יש ראיות מסוימות נגדו לביצוע עבירות מין בקטינה, אינם דבר של מה בכך. ועדיין, בנסיבות העניין, ולאור מארג הראיות שנאספו עד כה, זו ההחלטה הנדרשת מבחינה מקצועית", נימק הפצ"ר.

שרון אפק
שרון אפק

מהמסמך עולה גם שאתמול עדכנה משפחת הילדה שיש ברשותה ראיות נוספות, והן נמסרו לרשות המשטרה. הראיות נשלחו לבדיקת מעבדה ונערכו בעקבותיהן פעולות חקירה שכללו גביית עדויות. בשלב זה תוצאות הפעולות אינן מחזקות את התשתית הראייתית נגד קטוסה. כמו כן, אפק וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה סיכמו כי לאחר סיום החקירה ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי כחודשיים לאחר האונס, אספה אתמול המשטרה את בגדי הילדה במטרה לנסות ולהפיק DNA שיצביע על זהותו של החשוד. בתוך כך, הילדה נלקחה למתן עדות בעקבות ממצאים חדשים ודרמטיים שמצאה בביתה המשטרה.

מוקדם יותר השבוע זומנה לעדות חדשה האישה שבביתה בוצע לכאורה האונס. לדבריה, היא שהתה בדירה כל אותו הזמן שבו נטען כי המעשים אירעו. כמו כן, נודע לחדשות 13 כי הילדה שנאנסה ואמה אמרו בעדותן במשטרה כי החשוד במעשה, מחמוד קטוסה, צילם את התקיפה שביצע. האם העידה כי הנאשם צילם את הילדה והראה לה תמונות עירום. יש לציין כי המשטרה לא מצאה תמונות של הילדה או כל חומרים פורנוגרפיים אחרים במכשיר הסלולרי של קטוסה.

ביום ראשון התייחס פרקליט המדינה שי ניצן לפרשה, ולספקות שהתעוררו בדבר מעורבותו של החשוד במעשה. "כרגע מה שמעניין אותנו זה להשלים את פעולות החקירה שניתן לבצע במקרה הזה", אמר. "אין ספק שיהיה מקום אחרי זה של הפקת לקחים. יש כאן אדם במעצר וצריך להשלים את החקירה".

פרקליטה של משפחת הילדה, טל גבאי, אמר השבוע: "המשפחה שבורה ומטילה את יהבה על שיקום הילדה. היום זו הפעם הראשונה שהילדה שבה לבית הספר וזאת בליווי גורמי המקצוע. לא ניתן להשלים עם תוצאה לפיה נאשם באונס הכי מזעזע שפקד את מדינת ישראל ייצא לחופשי רק בגלל מחדלי חקירה, ויסתובב בחברה כמו פצצה מתקתקת. בהקשר זה צריך להזכיר ששני חבריו שביצעו יחד איתו את האונס המחריד עדיין מסתובבים עדיין והמשטרה טרם שמה ידה עליהם. לצד זאת יש לומר בהגינות שגורמים רמי דרג בפרקליטות הצבאית עמם נפגשנו בסוף השבוע אמרו לנו בצורה מפורשת שהם עומדים מאחורי כתב האישום ומתכוונים לנהל את התיק עד תומו".