שני פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות באונס בת ה-7

כחודש וחצי אחרי שבוטל כתב האישום נגד מחמוד קטוסה והוא שוחרר ממעצר, נעצרו היום שני חשודים שעובדים סמוך לבית הספר בחשד למעורבות בפרשה. בימים האחרונים העידו הוריה פעם נוספת

זמן צפייה: 00:54

אונס בת ה-7: שני פלסטינים נעצרו היום (שלישי) בחשד למעורבות בפרשת אונס בת ה-7 מבנימין. זאת, לאחר שבימים האחרונים הוריה של הילדה העידו שוב בפרשה.

שני העצורים עובדים ליד בית הספר בבנימין בו למדה בת ה-7, אחד מהם בישיבה והשני בניקיון. עדיין לא ברור אם מישהו מהם נחשד במעשה האונס עצמו או שמדובר במעורבות מסוג אחר.

כזכור, לפני כחודש וחצי הפרקליטות הצבאית חזרה בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה בגין המקרה והוא שוחרר לביתו. אפק קבע כי "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס האישום אינה עולה בעת הזו כדי סיכוי סביר להרשעה. על כן, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי - ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את הנאשם ממעצר". הפצ"ר נפגש עם באי כוח משפחת הילדה, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ועדכן אותם בהחלטתו. לאחר ההודעה, השופט ביטל את הדיון שהיה אמור להתקיים בעניינו של קטוסה והורה לשחרר אותו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אונס בת ה-7: הפרקליטות הצבאית חזרה בה – הנאשם ישוחרר

אונס בת ה-7: בעקבות ממצאים חדשים – הילדה נלקחה למתן עדות

אונס בת ה-7: האם והילדה טענו בעדותן שהתוקף צילם את המעשה

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: החדשות 13

קודם לכן פורסמו בחדשות 13 עדויות ופרטים מתיק חקירת האונס, שהעלו שאלות לגבי אופן זיהוי הנאשם מחמוד קטוסה, ומי בדיוק זיהה אותו כחשוד באונס.

כך למשל, טרם הזיהוי, אמר האם בחקירתה: "היום הילדה הסכימה לחזור לבית הספר, אחרי שכנועים רבים. כאשר הייתי בבית הספר, פגשתי במורה א' שאמרה לי שלאב הבית יש אייפון ושכל הזמן הוא יושב עם הטלפון ושהמכנסיים שלו לא במקום ושהוא מתעסק איתם הרבה". בתגובה לשאלת החוקר אם תרצה להוסיף משהו לדבריה, אמרה אם הילדה כי "לי נראה שיש קשר הדוק בין השרת הזה לבין הפוגע, והילדה אומרת שהשרת הביא איתו עוזר לתקן את הארון בכיתה שלה".

עוד עולה מהתיק כי הילדה סיפרה בחקירתה במשטרה כי אמה ביקשה ממנה לזהות את החשוד, והיא (האמא) זו שאמרה מי החשוד. בתגובה לשאלת חוקרת הנוער "האם אמא אמרה שזה החשוד?", השיבה הילדה: "כן, הצבעתי עליו כי זה היה הוא". כזכור, גורמים בכירים המעורים בתיק החקירה העלו שאלות על התנהלות המשטרה לגבי האופן שבו בוצע הזיהוי.