אונס בת ה-7: במשטרה עדיין מאמינים שקטוסה הוא החשוד המרכזי

למרות שכתב האישום נגדו בוטל, בימ"ר ש"י דבקים בראיות הנסיבתיות - הכישלון בפוליגרף ועדותה של הילדה. זאת, למרות עדות שהגיעה למשטרה ונדחתה, אשר עשויה הייתה להוביל לכיוון חקירה אחר

זמן צפייה: 02:50

פרשת אונס בת השבע: במשטרה עדיין מאמינים שהחשוד המרכזי הוא עדיין מחמוד קטוסה, על אף שכתב האישום נגדו בוטל בעקבות חשיפת חדשות 13. זאת, בעקבות אותן ראיות נסיבתיות, ביניהן העובדה שקטוסה נכשל בבדיקת הפוליגרף ועדותה של הילדה. כמו כן, במשטרה עדיין בודקים האם העבירה שבוצעה כלפי בת השבע היא לא אונס, אלא עבירה פחותה יותר.

אנשי ימ"ר ש"י, הממונים על החקירה, דבקים בקו המנחה לפיו קטוסה עדיין החשוד המרכזי – זאת למרות עדותו של י', שהגיע למשטרה למסור פרט חדש שיכול להוביל לכיוון אחר, ונדחתה. י' סיפר כי המשטרה "במבוי סתום. הם לא יודעים איך לחקור את הנושא הזה. חקרו אותי שעתיים. הם מחפשים מישהו שיבוא ויגיד 'הוא'".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שני פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות באונס בת ה-7

אונס בת השבע: לאחר סגירת התיק – נבדקים כיווני חקירה חדשים

אונס בת ה-7: האם והילדה טענו בעדותן שהתוקף צילם את המעשה

י', העיד במשטרה על פרשת האונס
י', העיד במשטרה על פרשת האונס | צילום: חדשות 13

כמו כן, ארבעה פועלים פלסטינים נעצרו בפרשה בחשד למעורבות, כאשר שניים מהם שוחררו. הם סיפרו כי הם נשאלו על שעות העבודה במודיעין עילית והטיחו בהם, בעיקר בחלק הלא רשמי של החקירה, כי הם היו עם קטוסה בזמן האונס וסייעו לו. המשטרה החרימה לפועלים את אישורי השהייה שלהם בישראל עד להודעה חדשה.

קטוסה התייחס למעצר ארבעת הפועלים ואמר: "זה לא כל כך מעניין אותי. מה שמעניין אותי הוא שאני אדם חף מפשע. אני צריך שהאמת תצא לאור, זה מה שחשוב לי ולמשפחה שלי". עוד הוסיף כי "צריך להשתחרר מהסיפור הזה, משתדלים לחזור לאט לאט לחיים שלנו. יש לי משפחה, יש לי ילדים. אני צריך לחיות נורמלי כמו שכל האנשים חיים".

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום (רביעי), כאמור, נעצרו שני פלסטינים בחשד למעורבות בפרשה. בשעות הצהריים זומנו השניים להגיע לחקירה ביחידה מרכזית של מחוז ש"י, החוקרת את הפרשה. בתוך כך, שוחררו שני הפלסטינים שנעצרו אתמול בחשד לסיוע באונס. אותם שניים עובדים ליד בית הספר בבנימין בו למדה בת ה-7, אחד מהם בישיבה והשני בניקיון. השניים, כאמור, נחשדו בסיוע לאונס.

כזכור, לפני כחודש וחצי הפרקליטות הצבאית חזרה בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה בגין המקרה והוא שוחרר לביתו. אפק קבע כי "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס האישום אינה עולה בעת הזו כדי סיכוי סביר להרשעה. על כן, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי - ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את הנאשם ממעצר". הפצ"ר נפגש עם באי כוח משפחת הילדה, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ועדכן אותם בהחלטתו. לאחר ההודעה, השופט ביטל את הדיון שהיה אמור להתקיים בעניינו של קטוסה והורה לשחרר אותו.

מחוז ש''י
מחוז ש''י | צילום: חדשות 13

קודם לכן פורסמו בחדשות 13 עדויות ופרטים מתיק חקירת האונס, שהעלו שאלות לגבי אופן זיהוי הנאשם מחמוד קטוסה, ומי בדיוק זיהה אותו כחשוד באונס.

כך למשל, טרם הזיהוי, אמר האם בחקירתה: "היום הילדה הסכימה לחזור לבית הספר, אחרי שכנועים רבים. כאשר הייתי בבית הספר, פגשתי במורה א' שאמרה לי שלאב הבית יש אייפון ושכל הזמן הוא יושב עם הטלפון ושהמכנסיים שלו לא במקום ושהוא מתעסק איתם הרבה". בתגובה לשאלת החוקר אם תרצה להוסיף משהו לדבריה, אמרה אם הילדה כי "לי נראה שיש קשר הדוק בין השרת הזה לבין הפוגע, והילדה אומרת שהשרת הביא איתו עוזר לתקן את הארון בכיתה שלה".