חמש מתלוננות: זהו הרופא הבכיר שחשוד באונס מטופלות

הוארך מעצרו של פרופ' אריה לוין, בעל שם עולמי בתחום הגסטרו שעובד בביה"ח וולפסון, בארבעה ימים. המקרה האחרון המיוחס לרופא הוא משנת 2014. שתיים מהמתלוננות היו קטינות בעת המעשים

זמן צפייה: 02:18

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרו של פרופ' אריה לוין החשוד באונס מטופלות. לוין הוא הרופא הבכיר שנעצר אתמול והוא בעל שם עולמי בתחום הגסטרו. לוין עובד בבית החולים וולפסון בחולון.

המקרה האחרון המיוחס לרופא הוא משנת 2014 כששאר המקרים ישנים יותר. נציג המשטרה בדיון בבית המשפט סיפר בדיון כי הפרשה מתנהלת כחודשיים וחצי. סך הכול ישנן חמש מתלוננות כששתים מהן היו קטינות בעת ביצוע המעשים המיוחסים ללוין.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

עוד סיפר נציג המשטרה כי נגבו עדויות תומכות נוספות. לדברי המשטרה, המעשים שבהם הוא חשוד העלו עילה של מסוכנות ושיבוש. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של לוין בארבעה ימים.

עורך דינו של פרופ' לוין, ליאור אפשטיין, מסר כי "מדובר בתיק שהמשטרה חייבת לחקור ולבדוק, זה תיק שאנחנו כאזרחים חייבים לא  לפסוק את גזר דינו ביום הראשון. ראיתם שפרופ' לוין התייצב וטוען את טיעוניו וכל מאמציו הם להעביר את הנתונים המדויקים לבנות כך שיבינו שלא הייתה פה כוונה לפגיעה בהן". אפשטיין הוסיף כי "המשטרה סוברת שהפעולות מהוות עבירת מין אך אנחנו סבורים שהפעולות האלו מהוות פעולות של רופא, קשות, חודרניות, אישיות, אינטימיות, לא אוטומטיות אך חלק ממהות הרופא".

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "מאז נודע דבר המעצר - אנחנו מזועזעים מהחשדות החמורים ובטוחים שתתקיים חקירה מקיפה וממצה. כמובן נסייע לה ככל שנוכל. יש לציין כי בית החולים לא הכיר את החשדות עד היום. התלונות הועברו על ידי הממונה על הטרדות מיניות בבית החולים שעל פי חוק מדווחת ישירות ובלעדית לגורמי האכיפה. בעקבות פנייתה נפתחה החקירה. בית החולים מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מינית בפרט וכל התנהגות שאינה עומדת בסטנדרט האתי בכלל".