אונס בת ה-7: האישום עשוי להימחק; מעצר הנאשם הוארך בשבוע

המשטרה תבדוק מידע מודיעיני דל מאוד על אירוע שקושר את הנאשם מחמוד קטוסה לחשד במעשה אחר. במידה והדבר לא יאומת, ככל הנראה לא יישארו לפרקליטות מספיק ראיות - והיא תיאלץ לוותר על האישום

זמן צפייה: 04:28

אונס בת השבע: המשטרה תבדוק מידע מודיעיני דל מאוד על אירוע שקושר לכאורה את מחמוד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בבנימין, לחשד במעשה אחר. במידה והמידע החדש לא יבשיל באופן ממשי – בפרקליטות ככל הנראה ייאלצו לבטל את כתב האישום נגד מחמוד קטוסה. בתוך כך, מעצרו של קטוסה הוארך הערב (רביעי) בשבעה ימים, ולא בעשרה ימים כפי שביקשה התביעה.

בין המשטרה לפרקליטות הצבאית קיימים חילוקי דעות בנוגע לפרשה. במשטרה סבורים שהתיק מלכתחילה לא היה מספיק חזק כדי להגיש את כתב האישום נגד קטוסה, ובפרקליטות חושבים אחרת. עם זאת, גם הם מבינים שיש קושי להוכיח את הנעשה ולכן שני הגורמים תולים את תקוותיהם במידע המודיעיני החדש.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרטים חדשים באונס בת ה-7; החשוד יובא היום לדיון בהארכת מעצרו

אונס בת ה-7: "ייתכן שהתיאור בכתב האישום - מתייחס לאירוע אחר"

גורמים משפטיים: "הסיכוי להרשעה בתיק אונס הילדה אינו גבוה"

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

אתמול גורם משפטי בכיר התייחס לפרשת אונס הילדה, והסביר כי ייתכן שהתיאור המופיע בכתב האישום הוא לא התיאור הנכון של האירוע. אין עוררין על זהות הילדה והנאשם, אך תיתכן האפשרות כי המידע המפורט במסמך מוביל לאירוע אחר. המידע לגבי האירוע החדש הוא מעורפל, כך שאם האירוע המתואר בכתב האישום אינו נכון, ופרטי האירוע השני מעומעמים - המשמעות היא כי החקירה מצויה במבוי סתום. ככל הנראה, לאחר השלמות החקירה שעליהן הוחלט, פרטי האירועים יתבהרו.

מוקדם יותר היום, קטוסה, תושב הכפר דיר קדיס, הגיע לדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בכלא עופר, שהתקיים בדלתיים סגורות. התביעה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים בלבד, בקשה חריגה בתיקי אונס, דבר שמעיד ככל הנראה על חולשת הראיות.

אחיו של קסוטה אמר לחדשות 13 טרם הדיון כי "אומרים לנו שצריך לבדוק את התיק מחדש, אבל אנחנו יודע שהוא לא עשה את זה". "כל האנשים באזור דיר קדיס, נעלין והכפרים בסביבה באים אלינו אפילו בשעות הלילה, ואומרים 'אנחנו צריכים לעזור לכם, אנחנו יודעים שמחמוד לא עשה כלום'", הוסיף אח הנאשם.

הבוקר, פרטים חדשים שעלו מהפרשה הצביעו על התנהלות בעייתית לכאורה של המשטרה בעת החקירה. כך למשל, הילדה מסרה בעדותה שבדירה אליה נלקחה היו מצעים שעליהם פרחים וציורים של עציצים. כאשר המשטרה פנתה לבעלת הבית, כחודשיים לאחר המקרה, היא ביקשה לקחת מביתה את המצעים כדי לנסות להפיק מהם DNA של הנאשם.

אחיו של החשוד באונס הילדה בת ה-7
אחיו של החשוד באונס הילדה בת ה-7 | צילום: חדשות 13

בעלת הבית השיבה שגם אם היו מצעים פרחוניים בבית, הרי שהם כבר כובסו. במקביל, המשיכה בעלת הדירה להתעקש שקטוסה לא הושאר לבדו בדירה בעת שעבד בה בשום שלב וכי היא עצמה נכחה במקום לאורך כל הזמן.

כמו כן, הבוקר התגלה כי במשטרה סברו שהתיאור שסיפקה הילדה בעדותה דומה לתיאור של הדירה הנ"ל - ולכן התמקדו רק בבדיקתה - ולא בביתו של הנאשם בדיר קדיס. זאת, מכיוון שכבר התגבשה הצהרת תובע.

נוסף על כך, גם אחרי שהתברר האליבי של קטוסה, ולמרות שנמסר למשטרה שיחד איתו היה פועל פלסטיני נוסף בדירה בזמן שעבד שם - הוא לא נחקר.

פרט נוסף המתווסף לאי הוודאות האופפת את הפרשה, הוא מסמך שחיברה חוקרת הילדים ששמעה את עדות הילדה - וטענה כי היא מתקשה להעריך את מידת מהימנות דבריה באשר לזהותה חשוד. לפי המסמך, "מדובר במישהו שהילדה פגשה בבית הספר. היא לא ידעה למסור פרטים מזהים ביחס לתיאור החשוד - רק שהוא עובד בבית הספר".