אונס בת ה-7: נוסח השאלה בה יצא הנאשם דובר שקר - נחשף

קטוסה נשאל "האם ביצעת מעשה מיני כוחני בילדה בת שבע?" - ונכשל בבדיקה. בידי המשטרה מידע על ילדה נוספת מאותו יישוב שנפגעה לכאורה מקטוסה, שטרם נחקרה - החוקרים סבורים שעדותה תסייע לתיק

זמן צפייה: 06:05

פרשת אונס בת ה-7: מחמוד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת השבע בבנימין, נמצא דובר שקר בבדיקת הפוליגרף שעבר. תחילה נשאל שתי שאלות, אך הממצאים לא היו ברורים והמכשיר כויל. לאחר מכן, נשאל שלוש שאלות בסופן יצא דובר שקר. הערב (שישי) נחשף נוסח השאלה המכריעה שבה נמצא כי שיקר: "האם ביצעת מעשה מיני כוחני בילדה בת שבע?".

בנוסף, נודע כי למשטרה יש מידע על ילדה נוספת מאותו יישוב שנפגעה לכאורה מקטוסה. זהותה ידועה וחוקרי המשטרה הגיעו אליה, אך טרם נגבתה ממנה עדות. במשטרה ובפרקליטות הצבאית סבורים שהדבר יכול לסייע להם להמשיך ולתמוך בכתב האישום.

לכתבות נוספות בנושא: 

אונס בת ה-7: האישום עשוי להימחק; מעצר הנאשם הוארך בשבוע

השאלות סביב פרשת אונס בת ה-7: האם זיהוי הנאשם בוצע כשורה?

עו"ד בת ה-7: "זה תיק סגור – הנאשם באונס זוהה באופן ודאי"

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

אשת התקשורת צופית גרנט, שעברה פגיעה מינית בילדותה, סיפרה בריאיון "בשישי" כי "כל הטיפול של המשטרה והפרקליטות בנפגעי תקיפה מינית מזעזע ורשלני, מטפלים בזה בחלמאות שאין כדוגמתה. מעל שמונים אחוז מתיקי האונס נסגרים מחוסר ראיות ועוד מתלוננים על הנפגעים. מטילים ספק במה שילדה בת שבע אומרת, מה האינטרס של המשפחה והילדה להמציא את הסיפורים?".

"אני מדברת בכובע של ילדה בת תשע שעברה פגיעה מינית מאוד קשה במשך שנה וחצי משכן מבוגר", המשיכה גרנט. "אולי בגיל 35 הבנתי ויכולתי להגיד באופן אמיתי משהו על מה שעברתי. אם המשפחה הנפגעת היא לא בעלת יכולת אז אין סיכוי שיטפלו בה כמו שצריך. זה לא רק למשפחה הזאת, גם לי ולאף אחד אחר אין כלים לטיפול בפדופיליה. בתיקי רצח מטפילם מצוין בישראל, אבל בתיקי אונס כשמסתובבים עשרות אלפי ילדים עם נשמה מתה - לא יודעים לטפל".

צופית גרנט
צופית גרנט | צילום: החדשות 13

אמש נחשפו בחדשות 13 עדויות ופרטים מתיק חקירת האונס, שמעלים שאלות לגבי אופן זיהוי הנאשם, ומי בדיוק זיהה אותו כחשוד באונס. טרם הזיהוי, אמרה אם הילדה בחקירתה: "היום הילדה הסכימה לחזור לבית הספר, אחרי שכנועים רבים. כאשר הייתי בבית הספר, פגשתי במורה שאמרה לי שלאב הבית יש אייפון ושכל הזמן הוא יושב עם הטלפון ושהמכנסיים שלו לא במקום ושהוא מתעסק איתם הרבה".

עוד עולה מהתיק כי הילדה סיפרה בחקירתה במשטרה כי אמה ביקשה ממנה לזהות את החשוד, והיא (האמא) זו שאמרה מי החשוד. בתגובה לשאלת חוקרת הנוער "האם אמא אמרה שזה החשוד?", השיבה הילדה: "כן, הצבעתי עליו כי זה היה הוא". כזכור, גורמים בכירים המעורים בתיק החקירה העלו שאלות על התנהלות המשטרה לגבי האופן שבו בוצע הזיהוי.

דרוויש נאשף, עורך הדין של הנאשם בתיק האונס
דרוויש נאשף, עורך הדין של הנאשם בתיק האונס

בנוסף, עולה מהתיק כי המורה של הילדה סיפרה בעדותה על פגישתה עם אמה של בת השבע ואמרה כי "הפועל מחמוד היה בשטח, אמרתי לאמא, 'איזה מגעיל, תמיד אני שונאת שהוא מסתובב' והמשכנו למשרד ההנהלה. אחר כך חזרתי לכיתה ואז בצהריים שמעתי שהייתה משטרה שעצרה את הפועל מחמוד. תמיד אני שונאת שהוא מסתובב שם, אני תמיד פונה למזכירה אם אני צריכה משהו ואליו אני לא פונה. הוא מנותק, הוא יושב בכניסה של בית הספר, מסתכל באייפון, אבל לא ראיתי אותו פונה לבנות או משהו כזה".

צוות החקירה הודה בשיחות סגורות שהייתה בעייתיות ברגע ההצבעה כלפי החשוד, אך הוסיף כי במסדרי זיהוי הילדה זיהתה אותו וכי לא מדובר בתוקף שזר לה. במשטרה סירבו להגיב על הדברים.

יהודה פריד, עורך דינה של משפחת הילדה דחה בריאיון ב"חדשות" עם יעקב אילון את הטענות בדבר אמינות הזיהוי. "זה תיק סגור. אני יודע שהמשפחה והילדה זיהו את הנאשם בצורה ודאית", אמר פריד, "מדובר בנאשם שהייתה לה היכרות מוקדמת אתו, הוא עבד בבית ספר שבו היא לומדת. לא יכול להיות שבנאדם שהיא מכירה ואומרת 'הוא פגע בי' - זה יהיה בן אדם אחר. הזיהוי הוא חוליה חשובה".

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת
יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת | צילום: החדשות 13

עורך הדין סיפר כי מצב הילדה קשה מאוד. "היא מרוסקת, בוכה, לא רוצה לצאת מהחדר, לא רוצה לצאת מהבית, לא רוצה לנסוע בכלי תחבורה ציבוריים, לא רוצה לבקר את האנשים הקרובים אליה אם זה כרוך ביציאה מהבית. החלו תופעות שמאוד מאפיינות תופעות של נפגעי תקיפה מינית, כמו הרטבות לילה וחשש ממקלחות, רצון להיות במקלחת לבד. נסיגה ורגרסיה קשים מאוד. הילדה החלה טיפול מקצועי על ידי פסיכולוגים".

פריד אף התייחס לטענות שמטילות ספק באם הייתה כלל תקיפה מינית וציין: "אין שאלה בכלל אם הייתה תקיפה מינית - זה וודאי. אני לא מבין את החוצפה של מי שטוען שלא הייתה. הבטתי בהשתאות בריאיון שערך הסנגור של הנאשם, אני יכול להבין שהוא אומר שלדעתו מרשו חף מפשע ושיש בעיות בראיות, אבל להגיד במצח נחושה שהילדה לא עברה אונס - לא יעלה על הדעת. יש ראיות חותכות שהילדה עברה פגיעה מינית. השאלה היא מי פגע בה, וגם פה לטעמי התשובה היא ברורה".

תחילה נשאל שתי שאלות, אך הממצאים לא היו ברורים והמכשיר כויל. לאחר מכן, נשאל שלוש שאלות בסופן יצא דובר שקר. הערב (שישי) נחשף נוסח השאלה המכריעה שבה נמצא כי שיקר: "האם ביצעת מעשה מיני כוחני בלידה בת שבע?".

בנוסף, נודע כי למשטרה יש מידע על ילדה נוספת מאותו יישוב שנפגעה לכאורה מקטוסה. זהותה ידועה וחוקרי המשטרה הגיעו אליו, אך טרם נגבתה ממנה עדות. במשטרה ובפרקליטות הצבאית סבורים שהדבר יכול לסייע להם להמשיך ולתמוך בכתב האישום.